Ziemniaki zapiekane z farszem z papryki

Zaprezentowane jakiś czas temu ziemniaki zapiekane z serem i brokułem zrobiły furorę w rodzinie i kawałek dalej - w pracy Mistrza Buniacza. Nic dziwnego, do takiej pyry można włożyć wszystko, co się nawinie pod rękę. Żeby było oszczędnie, ostatnio nawinęła się papryka (korzystam z okazji, kiedy ta tanieje). Do tego serek mascarpone, spora łyżka tymianku i ... smaczności na stole gotowe!

Składniki:
 - 8 średnich ziemniaków ugotowanych w łupinach,
 - 2 duże papryki,
 - 100 g serka mascarpone,
 - kilka gałązek tymianku,
 - sól, pieprz



Papryki oczyszczamy z gniazd nasiennych. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez ok. 30 minut - tak by skórka zaczęła marszczyć się i czernieć. Upieczoną paprykę  przekładamy do foliowego woreczka i studzimy, następnie obieramy ze skórki i kroimy w kostkę. Odstawiamy na bok.
Ziemniaki przekrawamy na połówki. Delikatnie wydrążamy uważając by nie przebić brzegów. Wydrążony miąższ łączymy z pokrojoną papryką, serkiem mascarpone.. Doprawiamy tymiankiem, solą oraz pieprzem. Dokładnie mieszamy. Tak przygotowanym farszem napełniamy łódeczki ziemniaków.
Pieczemy w temperaturze 200 stopni przez ok. pół godziny.
Gotowe!

Komentarze

  1. mmm moje smaki :) muszą byc boooskie!

    OdpowiedzUsuń
  2. genialne są te ziemniaczki!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak smacznie przygotowane :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Najpierw myślałam, że to faszerowane jajka, super pomysł na ziemniaki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie dziwię się, że podbijają podniebienia:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Taki słoneczny kolor mają te ziemniaczki, w sam raz na koniec lata :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z ogromną przyjemnością nominowałam Cię do Versatile Blogger Award :) Zapraszam do mnie: kulinarnapasja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Nominowałam Ciebie w zabawie Versatile Blogger Award. Za przepyszne zdjęcia i przepisy i jeden z bardziej "używanych" przez mnie blogów w mej kuchni.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajna propozycja, chętnie wypróbuje

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty