Szaszłyki z łososia i cukinii

Fala upałów nadeszła wraz z rozpoczęciem wakacji. Można odkurzyć grille i ruszyć w plener z czymś na ruszt i czymś lekko procentowym w przenośnej lodówce. Można, jeśli ktoś woli, usadowić się pod wentylatorem, odpalić grilla elektrycznego i przypatrywać się tańczącym w akwarium rybom.. Jakiejkolwiek opcji nie wybierzecie, możecie raczyć się pysznymi szaszłykami z łososia i cukinii..

Składniki:
 - 500 g łososia (oczyszczony ze skóry i ości filet),
 - 2 cukinie,
 - 2 łyżki białego octu winnego,
 - sok z jednej cytryny,
 - 1 - 2 łyżki miodu,
 - pęczek koperku,
 - sól, pieprz



Łososia kroimy w kostkę, cukinię dokładnie myjemy i kroimy w grube plastry. Wszystko zanurzamy w marynacie przygotowanej z octu winnego, soku z cytryny, miodu i koperku. Chłodzimy przez conajmniej godzinę. Zamarynowaną rybę i cukinię nadziewamy naprzemiennie na patyczki bambusowe. Doprawiamy solą i pieprzem. Układamy na rozgrzanym grillu i pieczemy po ok. 7 minut z każdej strony.
Gotowe!

To moja pierwsza propozycja w ramach akcji Jedzenie z Muzyką w Tle II.

Komentarze

  1. Genialne szaszłyki, łosoś i cukinia... pyszności ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie szaszłyki to coś dla mnie, będę musiała wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  3. Czasem warto zastąpić tłuste kiełbaski zdrową rybką ;) Łosoś z grilla pod każdą postacią jest przepyszny! Niewątpliwie cukinia też ma tutaj swój udział w tworzeniu smaku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super szaszłyczki i bardzo pasują do muzyki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. lubię wszystkie składniki tych szaszłyków.
    dla mnie są pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Próbowałam już szaszłyków z łososia, to chyba moje ulubione :) Dziękuję za dodanie przepisu do akcji Grill 2012 :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię łososia, z cukinią czasami eksperymentuję, ale tych składników razem jeszcze nie zestawiałam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty