Kotlety z jajek

Kilka lat temu, kiedy jadałam w barach mlecznych, często zdarzało mi się pałaszować na obiad kotleciki z jajek. Dziś, wspominając smak poznańskiego "Pod Arkadami", tarłam jajka i "lepiłam" z nich zgrabne klopsidła. Do tego szpinak z czosnkiem i tradycyjne pyrki.. Pycha!

Składniki:
 - 6-7 dużych jaj ugotowanych na twardo,
 - 1 rozbełtane jajo,
 - 2 cebule,
 - 1 bułka namoczona w mleku,
 - pęczek natki pietruszki,
 - bułka tarta do obtoczenia,
 - sól, pieprz





Cebulę kroimy w drobną kostkę, podsmażamy na niewielkiej ilości tłuszczu. Kiedy przestygnie mieszamy ją ze startymi na grubych oczkach tarki jajami, drobno posiekaną natką pietruszki, bułką namoczoną w mleku oraz natką pietruszki. Doprawiamy solą i pieprzem. Z powstałej masy formujemy płaskie klopsiki, które następnie obtaczamy w bułce tartej.
Smażymy na rozgrzanym tłuszczu z obu stron na złoty kolor.

Komentarze

  1. Ha! Bede robic takie kotlety jutro, bo mam ogromna ochote na danie a la bar mleczny :) Pieknie u ciebie wygladaja, osmielam sie stwierdzic, ze nawet elegancko!

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie pycha! Bardzo smakowity przepis!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna ta Twoja wersja kotlecików :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Kotleciki jajeczne z dopiero od niedawna i dodaję do nich jeszcze szczypiorek i starte paluszki krabowe-surimi :) Twoje wyglądają bardzo zachęcająco, więc pozwolisz, e skuszę się na jednego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hehe, jak publikowałam kotleciki jajeczne też nawiązałam w poście do poznańskich barów mlecznych, tyle, że my jedliśmy gdzieś na Głogowskiej, nie pamiętam nazwy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bar Jeżycki i jego barszcz ukraiński;mniam.świetne potrawy Drugi smaczny bar na placu Pigalle(Ratajskiego},też b. smaczne jedzonko.Innych ,gdzię tak smacznie gotują nie znam a w niejednym już próbowałam

      Usuń
  6. muszę zrobić na dniach, bo stęskniłam się za smakiem kotletów jajecznych

    OdpowiedzUsuń
  7. To jest moje dzieciństwo. Jak ja dawno nie jadłam czegoś takiego ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ubóstwiam:) dobrze doprawione jajczane kotlety- moje dzieciństwo:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty