Zupa ze świeżego ogórka

Kilka tygodni temu, zerkając na jeden z porannych programów telewizyjnych, zwróciłam uwagę na mieszającego w garach Andrzeja Polana. Moje zainteresowanie zaskarbił przygotowując apetycznie wyglądającą zupę ze świeżego ogórka. Szybko zanotowałam listę składników, wprowadziłam własne modyfikacje i... oto ona - przepyszna, orzeźwiająca i kremowa...



Składniki:
 - 300 g  zielonego ogórka,                 
 - 100 g serka śmietankowego z dodatkiem ogórka,  
 - ok. 1 litra wywaru warzywnego,         
 - 200 ml śmietany 30%,          
 - 1 cebula,                  
 - 1 limonka,              
 - kilka rzodkiewek do dekoracji,          
 - koperek

Cebulkę przesmażamy na maśle, dodajemy pokrojonego ogórka, sok z limonki, chwilę smażymy i miksujemy na krem. Do zmiksowanego puree ogórkowego dodajemy bulion warzywny, serek z ogórkiem i śmietanę. Doprawiamy solą i pieprzem. Dekorujemy plastrami rzodkiewki i posiekanym koperkiem.
Gotowe!

Komentarze

  1. Przepis rzeczywiście orzeżwiający. Mam tylko problem, jakiej firmy użyć serka z ogórkiem? Dziękuję za odpowiedż. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja użyłam popularnej na "A"..., sądzę jednak, że każda inna marka się sprawdzi. Można też, jak zresztą Polan w oryginalnym przepisie robi, użyć mascarpone.

      Usuń
    2. Znacznie lepiej smakuje z serkiem z szynką. . Gdzie jesteś Magda?

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty