Makaron ze szpinakiem i pieczarkami

Brak pomysłu na obiad? Może Was to zdziwi, ale dość często zdarza mi się główkować, wpatrywać tępym wzrokiem w lodówkę, na przemian - wyciągać i chować przeróżne składniki do spiżarni.
Kiedy te działania zawodzą, zwykłam sięgać po coś sprawdzonego i lubianego przez rodzinę.
Jednym z takich dań jest prosty makaron ze szpinakiem. Tym razem podałam go z dodatkiem pieczarek i wędzonego kurczaka...



Składniki:
 - 500 g ulubionego makaronu ugotowanego al dente,
 - 600-700 g mrożonego szpinaku,
 - 1 duża cebula,
 - 300 g sera mascarpone,
 - 100 ml śmietany 18%,
 - 500 g pieczarek,
 - 300 g wędzonej piersi z kurczaka,
 - 1-2 łyżki masła,
 - sól, pieprz

Cebulę drobno siekamy, podsmażamy na stopionym maśle. Dodajemy oczyszczone, pokrojone w plastry pieczarki, doprawiamy solą i pierzem i smażymy przez ok. 5-7 minut. Dodajemy rozmrożonym szpinak, smażymy dalej przez ok. 3 minuty, po czym dodajemy pokrojonego w kostkę kurczaka, a następnie śmietanę i ser mascarpone. Gotujemy przez kilka minut, doprawiamy do smaku.
Podajemy z ugotowanym al dente makaronem.
Gotowe!

Komentarze

  1. Zapraszam do mnie!

    Dopiero zaczynam swoją przygodę z blogowaniem, ale może któregoś dnia znajdziesz u mnie coś ciekawego!

    www.paczekwkuchni.blogspot.com

    Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. wierzę i łączę się w bólu. zwłaszcza, że blogowanie w jakiś sposób wymusza na nas to, że skoro coś już było, trzeba lekko przepis zmienić ;) a makaron wspaniały, zwłaszcza, że następnego dnia jako zimna przekąska do pracy też się nada. mniam.

    OdpowiedzUsuń
  3. jak mnie następnym razem dopadnie pustka w głowie, to na pewno skorzystam z Twojego przepisu :) Bardzo ciekawy pomysł

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty