Tarta z marchewką i cheddarem

Przepis na tartę marchewkową znalazłam na blogu Gotowanie z pasją. Zaciekawiona tym, jak sprawdzi się słodka marchewka w połączeniu z ostrym serem postanowiłam wypróbować tę recepturę. Jedyna różnica, którą wprowadziłam to zastąpienie boczku wyrazistą kiełbasą chorizo.
Jeśli lubicie wytrawne eksperymenty z kruchym ciastem, spróbujcie koniecznie. Nam bardzo zasmakowało!



 Składniki:
- 250 g mąki,
 - 100 g masła,
 - 1 żółtko,
 - ok. 50 ml wody,
 - ok. 600 g marchewki,
 - 200 g sera cheddar,
 - 200 g kiełbasy chorizo,
 - 2 jajka (+ białko z jajka do ciasta),
 - 3 łyżki śmietany 18%
 - sól, cukier - do smaku

Mąkę z odrobiną soli i schłodzone masło (100 g) łączymy siekając nożem. Dodajemy żółtko i wodę. Zagniatamy ciasto. Kiedy będzie już gotowe, zawijamy je w folię i wkładamy do lodówki na około godzinę.
Kiedy ciasto się schłodzi rozwałkowujemy je na blacie i ostrożnie przenosimy do formy do tarty. Dokładnie oblepiamy nim formę, nadmiar ciasta usuwamy za pomocą wałka. Na dnie układamy papier do pieczenia, wysypujemy grochem lub fasolą. Pieczemy w temperaturze 220 stopni przez około kwadrans. Po tym czasie zdejmujemy z tarty obciążenie i wkładamy ją do piekarnika jeszcze na  5 minut.
Marchewki obieramy i gotujemy na półtwardo (przez ok. 3 - 4 min.) w wodzie z dodatkiem soli i cukru. następnie ostudzić. Wychłodzone marchewki i se ścieramy na tarce. Mieszamy z jajkami i śmietaną na jednolitą masę. Chorizo kroimy w kostkę i podsmażamy na rozgrzanej patelni, a następnie mieszamy ją z nadzieniem.
Farsz nakładamy na podpieczone ciasto. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez ok. 30-40 minut.

Komentarze

  1. Mam pytanie. Bo w składnikach piszesz: 2 jajka (+ białko z jajka do ciasta),a potem przy wyrabianiu ciasta: "Dodajemy żółtko i wodę". Co dokładnie dodajemy do ciasta, a co do farszu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest tak jak napisałam: do ciasta dodajemy żółtko i wodę.
      Uznałam, że logicznie jest że do farszu dodajemy, zgodnie z tym co napisałam 2 jaja + białko (to pozostanie po oddzieleniu żółtka, które jest w cieście).
      :) pozdrawiam

      Usuń
  2. Tarta jest absolutnie genialna !!!!
    Poniewaz zdarzył mi sie (jednorazowo) brak chorizo, zastąpiłam ostrym salami I równiez było pysznieee.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty