Zupa krem z pora z łososiem

Chodziłam z kąta w kąt, przeglądałam ulubione strony z przepisami, bez entuzjazmu przerzucałam kartki w książkach kucharskich. "Co dziś na obiad" - zastanawiałam się intensywnie, jednak bez oczekiwanego rezultatu. Zrezygnowana, postanowiłam wyjść na zakupy. Już prawie byłam na ryneczku, kiedy moją uwagę zwrócił młody mężczyzna. Bynajmniej, nie zainteresował mnie jego wygląd, czy sposób poruszania. Mój wzrok przykuła jego siatka z zakupami - pełna dorodnych porów...
Już wiedziałam, co zaserwuję - nie zastanawiając się dłużej, na pobliskim straganie nabyłam pory, kilkadziesiąt metrów dalej serek łososiowy, a po powrocie do domu zabrałam się za przyrządzanie zupy...



Składniki:
 - 2 duże pory (białe części),
 - 1 litr wywaru warzywnego,
 - 150 g kremowego serka z łososiem,
 - 200 ml mleka,
 - 150 g łososia wędzonego,
 - szczypta gałki muszkatołowej,
 - 2 liście laurowe,
 - 2 ziarenka ziela angielskiego,
 - 2 łyżki masła,
 - pęczek szczypiorku,
 - sól, pieprz

Pory oczyszczamy, kroimy w półtalarki. Wrzucamy na roztopione w dużym garnku masło. Smażymy przez 7-10 minut. Kiedy warzywa zaczną mięknąć zalewamy je gorącym wywarem warzywnym. Dodajemy mleko, ziele angielskie, liście laurowe, doprawiamy do smaku. Gotujemy przez ok. 15 minut.
Po tym czasie z zupy wyławiamy przyprawy i miksujemy ją blenderem na gładki krem. 
Przetartą zupę wstawiamy z powrotem na "mały ogień", ostrożnie, cały czas mieszając dodajemy do niej serek łososiowy. Gotujemy jeszcze przez chwilę, w razie potrzeby doprawiamy do smaku.
Gorący krem rozlewamy do miseczek, na wierzchu układamy kawałki wędzonego łososia, posypujemy drobno posiekanym szczypiorkiem.
Gotowe!

Komentarze

Popularne posty