Ciasto bananowe z czekoladą

Tłustoczwartkowe szaleństwo za nami. Sama za pączkami nie przepadam, zjadam je raczej symbolicznie, ale wiem, że wśród Was znajdzie się nie jeden pączkowy skrytożerca, któremu, mimo wczorajszego święta, słodyczy wciąż mało.
Pączków czy innych faworków co prawda nie będzie, ale z cukrem i słodką nutą jak najbardziej.
Przepis na ciasto bananowe z czekoladą znalazłam w Małej Cukierence. Zgodne z zaleceniem autorki, trochę go zmodyfikowałam, by smak banana był bardziej wyczuwalny.
Ciacho polecam wszystkim - miłośnikom wypieków, owoców i czekolady. Pyszne i proste "w obsłudze". Musicie spróbować!



Składniki:
 - 3 dojrzałe banany,
 - 3 jajka: jedno całe i oddzielnie 2 żółtka i 2 białka,
 - 220 g mąki tortowej,
 - 160 g cukru,
 - 1 opakowanie cukru wanilinowego,
 - 100 ml oleju,
 - 1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej,
 - pół łyżeczki proszku do pieczenia,
 - 4 łyżki kakao,
 - 100 g posiekanej mlecznej czekolady,
 - 50 ml mleka

Dekoracja:
 - 100 g mlecznej czekolady,
 - 100 ml śmietanki kremówki,
 - owoce (wo oryginale chipsy bananowe, ja użyłam podsuszonych oponek z jabłek)

Mąkę i kakao przesiewamy. Łączymy z cukrem, cukrem wanilinowym, proszkiem do pieczenia, sodą i poszatkowaną czekoladą.
Banana obieramy i rozgniatamy widelcem. Mieszamy z jajem, żółtkami, olejem i mlekiem. Krótko miksujemy - do połączenia składników.
Mieszankę bananową dodajemy do suchych składników i  bardzo krótko miksujemy na średnich obrotach. Dodajemy ubitą na sztywno pianę z białek. Całość delikatnie mieszamy łyżką.
Ciasto przekładamy do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez ok. godzinę.
Kiedy upieczone ciasto wystygnie, polewamy je masą z rozpuszczonej czekolady i kremówki. Na zastygniętej masie układamy suszone owoce.

Komentarze

  1. ale zatęskniłam za ciastem bananowym! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przesmacznie, dziwne że jeszcze nie znałam tego ciasta ;) Dodaję do zakładek i przy najbliższej okazji piekę!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe ciasto. Banan i czekolada= super połączenie.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy przepis. Uwielbiam czekoladę i banany. A tak przy okazji zapraszam do odwiedzenia mojego bloga:
    ewelsz.blogspot.com
    Opowiadam na nim o moim życiu

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty