Farfalle z łososiem, chorizo i cieciorką

W miniony piątek, z okazji makaronowego święta, zaserwowałam klasyczną pastę a'la arrabiata.
Dziś, pokuszona konkursem Makaronowe Inspiracje Lubelli, zdałam się na fantazję i sprawdzone (choć nie kojarzące mi się dotąd z makaronem) połączenia. Delikatnego łososia i charakterne chorizo łączyłam już w kuchni - w daniach inspirowanych kuchnią Ramsay'a czy Jamie'go. Ten ostatni zauroczył mnie zupą, w której poza rybą i pikantną kiełbasą, znalazła się ciecierzyca. Nie zastanawiając się długo, otworzyłam paczkę ulubionych farfalle, ugotowałam je al' dente, a z przepysznych składników, o których napisałam wyżej, przygotowałam smaczny sos.

Składniki:
 - 400 g makaronu typu farfalle ugotowanego al' dente,
 - 300 g świeżego filetu z łososia (bez skóry),
 - 300 g pikantnej kiełbasy chorizo,
 - 1 puszka odsączonej cieciorki,
 - 2 puszki krojonych pomidorów,
 - 1 duża cebula,
 - 1 łyżka koncentratu pomidorowego,
 - 1 łyżka cukru,
 - 1 łyżka czerwonego octu winnego,
 - 1 łyżeczka suszonego tymianku,
 - sól, pieprz



Drobno posiekaną cebulę podsmażamy na niewielkiej ilości tłuszczu razem z pokrojoną w plastry kiełbasą chorizo. Po ok. siedmiu minutach dodajemy pomidory z puszki. Zagotowujemy, a następnie dodajemy koncentrat pomidorowy, ocet winny, cukier, tymianek oraz przyprawy. Gotujemy przez ok. 10 minut na wolnym ogniu. Kiedy sos lekko zredukuje, wrzucamy do niego pokrojonego w kostkę, lekko oprószonego solą, łososia oraz cieciorkę. Całość gotujemy przez ok. 7-8 minut. W razie potrzeby doprawiamy do smaku.
Gorący sos mieszamy z ugotowanym al' dente makaronem.
Gotowe!

Komentarze

  1. Apetycznie i sycaco - czego chciec wiecej? No i jest rybka, wiec jest zdrowo :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty