Tortilla z pulpecikami i brokułem

Tortilla z pulpecikami i brokułem pojawiła się na stole kiedy rodzina domagała się naleśników, a ja nie miałam ochoty na ich smażenie.
Uznałam, że kukurydziane placki napakowane mięsnymi kulkami i warzywami zaspokoją apetyty moich domowych łakomczuchów. Żeby nadać im domowego charakteru, przyrządziłam też sos pieczarkowy.
W rezultacie powstał szybki, prosty i smaczny obiad.

Składniki:
 - 8 tortilli,
 - 1 główka brokuła,
 - 1 główka sałaty,
 - 500 g mielonej łopatki wieprzowej,
 - 1 jajo,
 - 1 namoczona w mleku bułka,
 - zioła: bazylia, oregano, tymianek,
 - 2 cebule,
 - 2 ząbki czosnku,
 - 50 ml gazowanej wody mineralnej,
 - 500 g pieczarek,
 - 200 ml śmietany kremówki,
 - 200 ml bulionu drobiowego,
 - sól, pieprz


Jedną cebulę lekko podsmażamy na niewielkiej ilości tłuszczu. Kiedy wystygnie łączymy ją z mięsem, jajkiem, bułką, zmiażdżonym czosnkiem, ziołami, wodą mineralną i odrobiną soli i pieprzu. Formujemy małe pulpeciki.
W dużym garnku zagotowujemy wodę. Solimy ją, a następnie wrzucamy do niej pulpetu. Gotujemy przez 7-10 minut.
Pozostałą cebulę podsmażamy na łyżce masła. Dodajemy pokrojone w plastry pieczarki. Doprawiamy do smaku. Smażymy przez kilka minut, aż płyn z grzybów odparuje. Zalewamy gorącym bulionem. Po kilku minutach gotowania powoli, uważając by się nie zważyła, wlewamy do sosu śmietanę.
Brokuła dzielimy na różyczki. Gotujemy przez ok. 10 minut w osolonej wodzie. Odsączamy. Sałatę myjemy, rwiemy na kawałki.
Na podgrzane na suchej patelni tortille nakładamy porwaną sałatę, pulpety oraz różyczki brokuła Polewamy sosem. Zawijamy lub składamy.
Gotowe!

Komentarze

  1. bombowe :] na pewno by mi smakowały!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie, tortilla jest smaczna z taką zawartością.:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bardzo apetycznie, ślicznie podane. Gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale cudnie to wygląda, z wielką chęcią zjadłabym taki obiadek :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty