Tarta z ziemniakami, chorizo i cebulą

O tym, że zasmakowaliśmy w tartach wspominałam już jakiś czas temu. Spragniona słodkości familia z utęsknieniem wypatruje kolejnego wypełnionego owocami wypieku.
Echhh.. mnie do słodyczy nie ciągnie - tym razem zrobiłam domownikom na przekór i jako wkład do kruchego ciasta wykorzystałam pikantną kiełbasę chorizo i to, co zawsze można znaleźć w domu - ziemniaki oraz cebulę.

Składniki:
 - 250 g mąki,
 - 100 g masła,
 - 1 żółtko,
 - ok. 50 ml wody,
 - 250 g pikantnej kiełbasy chorizo,
 - 2 duże cebule,
 - 500 g ziemniaków
 - 1 ząbek czosnku,
 - 1 płaska łyżeczka wędzonej papryki
 - 3 jaja,
 - 150 g startego żółtego sera,
 - 100 ml śmietany 30%,
 - sól, pieprz



Mąkę z odrobiną soli i schłodzone masło łączymy siekając nożem. Dodajemy żółtko i wodę. Zagniatamy ciasto. Kiedy będzie już gotowe, zawijamy je w folię i wkładamy do lodówki na około godzinę.
Kiedy ciasto się schłodzi rozwałkowujemy je na blacie i ostrożnie przenosimy do formy do tarty. Dokładnie oblepiamy nim formę, nadmiar ciasta usuwamy za pomocą wałka. Na dnie układamy papier do pieczenia, wysypujemy grochem lub fasolą. Pieczemy w temperaturze 220 stopni przez około kwadrans. Po tym czasie zdejmujemy z tarty obciążenie i wkładamy ją do piekarnika jeszcze na  5 minut. Podpieczone ciasto odstawiamy do wystygnięcia.
Ziemniaki kroimy w plasterki i gotujemy przez kwadrans w lekko osolonej wodzie. Odsączamy i odstawiamy.
Kiełbasę kroimy w plasterki i wrzucamy na rozgrzaną patelnię. Podsmażamy przez kilka minut, a następnie dodajemy pokrojoną w piórka cebulę i zmiażdżony czosnek. Smażymy przez ok. 10 minut.
Jaja rozbijamy, mieszamy ze śmietaną i serem, doprawiamy solą i pieprzem. Masę wylewamy na chłodne ciasto. Na wierzch wykładamy podsmażoną kiełbasę i cebulę, a następnie plasterki ziemniaków. Posypujemy wędzoną papryką.
Tartę pieczemy przez 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.
Gotowe!

Komentarze

  1. Wytrawne tarty to coś właśnie dla mnie. Z ziemniakami chyba jeszcze nie robiłam. Zapraszam Cię do dodania wpisu do mojej akcji Warzywa psiankowate :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tam lubie i slodkie, i wytrawne. Taka z checia bym zjadla. Jest chorizo - jest dobrze :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty