Placki z marchewki i ziemniaków

Od dzieciństwa nie przepadałam za tradycyjnymi "plendzami". Wrzucałam je do jednego wora z wszystkimi kulinarnymi traumami takimi, jak zupy owocowe czy mączne sosy pomidorowe, serwowane niegdyś przez Maminę.
Jako, że postanowiłam oswajać wszystkie jadalne potwory  - również placki ziemniaczane postanowiłam przetrawić.
Kiedy dodałam do nich słodkiej młodej marchewki i podałam je z serkiem wiejskim i szczypiorem z domowego ogródka, przekonałam się, że mogą być bardzo smaczne.

Składniki:
 - 9 dużych ziemniaków (lepiej "starych", bo młode są zbyt wodnite),
 - 7 marchewek,
 - mąka (kilka łyżek),
 - 1 jajo,
 - pęczek szczypioru,
 - 2 opakowania serka wiejskiego,
 - olej rzepakowy do smażenia
 - sól, pieprz



Ziemniaki i marchewkę oczyszczamy. Ścieramy - ziemniaki na drobnych, a marchewkę na średnich oczkach tarki. Łączymy z jajkiem, podsypujemy mąką, by uzyskać konsystencję "ciasta".
Na patelni rozgrzewamy 2 łyżki oleju rzepakowego. Partiami smażymy placki (po około łyżce ciasta na jeden) - obustronnie na złoty kolor.
Podajemy je z serkiem wiejskim i posiekanym szczypiorem.
Gotowe!

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty