Kedgeree wg Gordona Ramsay'a

Zapowiadałam, że na blogu powiewać będzie orientalny klimat. Niniejszym, wywiązuję się z obietnicy i zapraszam na kedgeree wg Gordona Ramsay'a.
Kedgeree to brytyjska potrawa - wariacja, zazwyczaj wędzonej, ryby z ryżem, ugotowanym jajem i indyjskimi przyprawami. Gordon w przepisie wykorzystał łupacza, ja użyłam wędzonego dorsza. Myślę, że w daniu świetnie sprawdzą się też inne wędzone ryby, np. pstrąg.

Składniki: 
 - 2 liście laurowe,
 - 700 g filetów z wędzonej ryby, 
 - 110 g masła (może być klarowane), 
 - 1 drobno posiekana cebula,
 - 1 ząbek czosnku,
 - kawałek imbiru (wielkości kciuka),
 - 2 łyżki curry,
 - 2 pomidory,
 - 200 g długoziarnistego ryżu,
 - sok z cytryny (Gordon użył dwóch, ja uznałam, że to za dużo i wycisnęłam jedną małą),
 - 100 g jogurtu naturalnego,
 - 1 papryczka chilli (opcjonalnie),
 - 4 jaja (ugotowane na półmiękko),
 - sól, pieprz



Do garnka wlewamy 750 ml wody, wrzucamy do niej liście laurowe i zagotowujemy. W takim wywarze przez ok. 5 minut gotujemy rybę. Kiedy ryba zacznie się rozpadać na kawałki, odcedzamy ją, wywar zostawiamy.
Drobno posiekaną cebulę podsmażamy z czosnkiem na stopionym maśle. Dodajemy do niej curry, starty imbir i pomidory. Smażymy przez ok. 3 minuty uważając by przyprawy się nie przypaliły. Następnie dorzucamy ryż, podsmażamy przez chwilę, po czym dolewamy wywar, w którym wcześniej gotowała się ryba i sok z cytryny. Gotujemy przez ok. 20 minut - do czasu aż ryż będzie "al dente".
Do ugotowanego ryżu dodajemy podzieloną na kawałki rybę oraz jogurt. Delikatnie mieszamy, doprawiamy do smaku.
Potrawę wykładamy do talerzy, dekorujemy jajkiem, drobno posiekaną papryczką chilli i szczypiorem.
Gotowe!

Komentarze

  1. czaję się na to danie i czaję, ale chyba nareszcie muszę zrobić bo wygląda bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię potrawy GR;) wygląda świetnie! pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty