Makaronowa sałatka z brokułem i pieczarkami

Zwykle, gdy mam popołudniową zmianę w pracy, obiecuję sobie, że od rana przygotuję obiad, tak by familia mogła go sobie odgrzać i spałaszować ze smakiem gdy mnie nie będzie.
Obiecanki, cacanki, słońce się schowało, spadł śnieg i schronienie się pod kołdrą wydaje mi się dziś idealnym rozwiązaniem.
Co zrobić kiedy chce się zadowolić siebie i innych? Coś na szybko, niekoniecznie obiadowego, a energię dającego.. np. makaronową sałatkę z brokułem i pieczarkami..

Składniki:
 - 300 g makaronu ugotowanego al dente (np. kolanka, penne),
 - 1 główka brokuła,
 - 1 mała cebula,
 - 300 g pieczarek,
 - 2 piersi z kurczaka,
 - 1 szklanka jogurtu naturalnego,
 - 1 ząbek czosnku (opcjonalnie),
 - sól, pieprz



Brokuła dzielimy na małe różyczki. Obgotowujemy w osolonej wodzie. 
Pieczarki oczyszczamy, kroimy w plasterki, doprawiamy solą i pieprzem. Podsmażamy razem z drobno posiekaną cebulą.
Oczyszczone piersi z kurczaka kroimy w kostkę. Gotujemy w osolonej wodzie przez 15-20 minut.
Wystudzone składniki - makaron, brokuły, kurczaka i pieczarki mieszamy. Polewamy sosem jogurtowym (jogurt doprawiamy do smaku solą, pieprzem, jeśli lubimy możemy też dodać ząbek czosnku).
Gotowe!

Komentarze

Popularne posty