Kurczak w sosie winogronowym

Jeszcze kilka lat temu wzdrygałam się na myśl o połączeniu smaków owoców i mięsa. Wraz z kulinarnymi eksperymentami przekonałam się jednak, że curry z dodatkiem ananasa czy sos pomarańczowy do ryby, mogą być pyszne. Czego jeszcze nie było? Ano, kurczaka w towarzystwie winogron!

Składniki:
 - 350 g czarnych lub czerwonych winogron bez pestek,
 - 350 g białych winogron bez pestek,
 - 2 łyżki masła,
 - 4 piersi z kurczaka,
 - sól, pieprz



Grona zdejmujemy z gałązek. Połowę z nich przecieramy blenderem, a następnie przecieramy przez sito, by pozbyć się skórek. Pozostałe układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na około godzinę (w połowie czasu pieczenia grona przewracamy na drugą stronę).
Oczyszczone piersi z kurczaka lekko rozbijamy. Doprawiamy solą i pieprzem. Obsmażamy na rozgrzanym tłuszczu, obustronnie na złoty kolor. Kiedy mięso się podsmaży dodajemy przetarte winogrona. Gotujemy przez 5-8 minut. Po tym czasie z garnka wyjmujemy mięso, odstawiamy w ciepłe miejsce. Do sosu dodajemy pieczone winogrona i masło. Gotujemy przez 2-5 minut. Doprawiamy do smaku.
Mięso polewamy sosem, świetnie smakuje w towarzystwie glazurowanych buraczków!

Komentarze

  1. Też bardziej łaskawym okiem patrzę na połączenie mięsa z owocami:) Chętnie zjadłabym taki obiad!

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda naprawdę apetycznie, uwielbiam kurczaka a i przepis nie jest skomplikowany myślę, że podołam i wypróbuję :)

    zapraszam do mnie również na kirczaka
    www.alexandrascuisine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy przepis :) wysyłam bratu - maniakowi ciekawych sosów :) Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  4. No to teraz mam zagwozdkę jak to może smakować:))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty