Leczo

Wrzesień to miesiąc, w którym królują moje ulubione warzywa - kolorowe papryki, kształtne cukinie i dojrzałe pomidory. Czasem dwoję się i troję by wymyślić jakieś oryginalne danie z ich udziałem, innym razem stawiam na rodzinną tradycję i wybieram leczo. Nie takie przekombinowane niemal na wzór francuskiego ratatuja, stawiam na stary dobry sprawdzony przepis Maminy, któremu bliżej do tego węgierskiego lecza - na bazie cebuli i papryki..

Składniki:
 - 5 papryk,
 - 5 cebul,
 - 3 pikantne kiełbasy,
 - 50 g koncentratu pomidorowego,
 - 3 puszki krojonych pomidorów,
 - 2 liście laurowe,
 - 3-4 ziarna ziela angielskiego,
 - 2 łyżeczki słodkiej mielonej papryki,
 - pół łyżeczki ostrej mielonej papryki,
 - sól, pieprz



Paprykę kroimy w piórka, kiełbasę w kostkę. Smażymy razem na rozgrzanym tłuszczu przez ok. 7 minut. Dodajemy koncentrat pomidorowy. Dokładnie mieszamy po czym dodajemy podsmażoną osobno paprykę (pokrojoną w paski), zalewamy pomidorami z puszki. Doprawiamy paprykami, zielem anielskim, liśćmi laurowymi solą oraz pieprzem. Zagotowujemy po czym zmniejszamy ogień i gotujemy przez 10-15 minut, by warzywa zmiękły, a smaki dobrze się wymieszały.
Podajemy ze świeżym pieczywem.
Gotowe!

Komentarze

  1. Alez apetyczne zdjecie! Pozarlabym na miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. leczo, leczo pychotka:) też dzisiaj u mnie na obiad będzie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. W sezonie wypadałoby nie używać pomidorów i przecieru z puszki , pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj lubię leczo! Pyszne to Twoje. Narobiłas mi chęci.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aniu, ja tam nie jestem purystka, a juz tym bardziej nie przykladam wagi do tego, co wypada;) tak czy inaczej, kazde pomidory w tym wypadku sie sprawdza.

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja tam lubię pomidory w puszce o każdej porze roku :p
    leczo jadam zaś w sezonie cały czas - uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Chodzi mi tu po domu jeden taki i domaga sie porzadnego, tradycyjnego leczo... Ten przepis mnie nie przerasta, wiec chyba ulegne ;) Dzieki! :) Chociaz korci mnie, zeby tu np. dynie dodac...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty