Kurczak w kremowym sosie z mascarpone i pomidorów

Kurczak w kremowym sosie z mascarpone i pomidorów - małe odświeżenie, bo to jeden z najczęściej oglądanych u mnie przepisów, a zdjęcie do niego jest jednym z tych, które miałam jak najszybciej podmienić. W tym wypadku jak najszybciej wydarzyło się po niemal półtora roku;) Coż - lepiej późno niż wcale.
Nim przejdę do przepisu, małe podziękowania. Kilka dni temu na co drugim blogu pojawił się zielony znaczek - symbol nagrody Versatile Blogger Award. Dziwne to trochę, że blogger wyróżnia bloggera, jakoś nie jestem przekonana do przyłączenia się do zabawy. Niemniej jednak podziękowania się należą, bo "nominację" otrzymałam od kilku osób. Pokłony składam: JelceAliemu, Aleksandrze K. oraz Facetowi z nożem.
A teraz do rzeczy..

Składniki:
 - 1 cebula,
 - 2-3 ząbki czosnku,
 - 2 puszki krojonych pomidorów,
 - 150 g sera mascarpone,
 - garść posiekanych listków bazylii,
 - łyżka oregano,
 - sól, pieprz,
 - 3 piersi z kurczaka,
 - łyżka słodkiej papryki..



Cebulę drobno siekamy, podsmażamy ze zmiażdżonym czosnkiem. Kiedy cebula będzie miękka na patelnię wrzucamy pomidory z puszki i gotujemy przez ok. 10-15 minut. Do podgotowanych pomidorów dodajemy mascarpone, bazylię, oregano, doprawiamy solą i pieprzem.
Piersi kurczaka oczyszczamy, kroimy w kostkę, doprawiamy solą, pieprzem, posypujemy papryką. Smażymy na rozgrzanej patelni na złoty kolor.
Podsmażonego kurczaka wrzucamy do gotującego się sosu, mieszamy, doprawiamy do smaku. Gotowe!

Komentarze

  1. Nie widziałam tego dania,nie widziałam..... :D Smaka mi narobiłaś :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja droga- zapraszam do zabawy z Versatile Blogger Award- nominowałam Twojego bloga:) więcej tutaj:
    http://www.kuchenneszalenstwa.pl/2012/09/versatile-blogger-award.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Ladnie wyglada w odswiezonej szacie :) A co do smaku, to nie watpie, ze i wtedy, i teraz smakowal oblednie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszny pomysł na kuraka ;) a tutaj propozycje na grilla :)
    http://www.zgrilla.pl/grillowane-piersi-z-kurczaka-z-tymiankiem-limonka-i-miodem/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty