Kurczak na puree z kukurydzy

Przytachałam ostatnio z ryneczku zielonego kalafiora i kilka kolb kukurydzy. Apetycznie kolorowo, ale co z tego  zrobić? Kalafiora proponuję po prostu obgotować - choćby po to, by przekonać się, że jego smak niczym nie różni się od tego tradycyjnego. Hitem i tak będzie kukurydza! Postanowiłam, podpatrując Brytyjczyków, którzy bardzo często przecierają przeróżne warzywa, przyrządzić z niej puree. Słodkie, kremowe, wyglądem przypominające jajecznicę. Już mam zamówienie, by przy kolejnym obiedzie była szansa na dokładkę;)

Składniki:
 - 1 kalafior obgotowany, podzielony na różyczki (nie musi być zielony),
 - 3 kolby kukurydzy,
 - 4 piersi z kurczaka,
 - 100 ml mleka,
 - 1 łyżka masła,
 - 1 cebula,
 - 1 łyżka oliwy z oliwek,
 - 1  łyżka koncentratu pomidorowego,
 - 1 ząbek czosnku,
  - sól, pieprz



Piersi z kurczaka oczyszczamy, zanurzamy w marynacie z oliwy z oliwek, koncentratu pomidorowego i zmiażdżonego czosnku, przynajmniej na godzinę. Przed obsmażeniem doprawiamy solą i pieprzem.
Z kolb zdejmujemy ziarna kukurydzy (najlepiej i najszybciej zrobić to ostrym nożem). Opłukujemy je, a następnie gotujemy w mleku przez 10-15 minut (tak by zmiękły). Osobno podsmażamy pokrojoną w kostkę cebulę. Gorącą kukurydzę łączymy z cebulą. Dodajemy masło i przecieramy blenderem na gładką masę (jeśli puree będzie za gęste możemy je rozrzedzić mlekiem). Doprawiamy solą i pieprzem.
Na puree z kukurydzy układamy podsmażone piersi z kurczaka. Podajemy z kalafiorem.
Gotowe!

Komentarze

  1. Fajna alternatywa dla ziemniaków :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ciekawie i apetycznie wyglądą to puree:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jadłam nigdy puree z kukurydzy, bardzo apetycznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi sie to puree podoba, swietna alternatywa dla ziemniakow.

    OdpowiedzUsuń
  5. barwy się pięknie komponują. to puree mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty