Curry z papryką i cukinią

Ucieszona dziś azjatycko jestem. Dzięki interwencji przemiłych wielkopolskich blogowych koleżanek już niedługo wezmę udział w warsztatach prowadzonych przez Wilsona Chung. Mam nadzieję, że do 11. października świat się nie skończy i nic nie pokrzyżuje mi szyków.
Tymczasem kuchnia nie do końca indyjska (jakoś nie spotkałam się jeszcze z dodatkiem cukinii w curry;))..

Składniki:
 - 3 czerwone papryki,
 - 2 cukinie,
 - 1 duża cebula,
 - 400 ml mleczka kokosowego,
 - 2 duże ząbki czosnku,
 - 1 płaska łyżeczka startego imbiru,
 - 1 łyżka indyjskiego curry,
 - 1 płaska łyżeczka mielonej kolendry,
 - 1 łyżeczka słodkiej mielonej papryki,
 - szczypta chilli,
 - 1 łyżka koncentratu pomidorowego,
 - 1 łyżeczka miodu,
 - sok wyciśnięty z połowy cytryny,
 - sól, pieprz



Drobno posiekaną cebulę podsmażamy razem z czosnkiem i imbirem na niewielkiej ilości tłuszczu. Dodajemy pokrojoną w paski paprykę, a następnie pokrojoną w kostkę cukinię. Podsmażamy przez kilka minut by warzywa zmiękły. Wlewamy mleczko kokosowe. Dodajemy koncentrat pomidorowy, miód i sok z cytryny. Doprawiamy curry, kolendrą, papryką, chilli oraz solą i odrobiną pieprzu. Gotujemy przez 10-15 minut. Podajemy z ugotowanym na sypko ryżem.
Gotowe!

Komentarze

  1. A ja chyba juz gdzies widzialam dyniowe curry :) Podoba mi sie bardzo! Warsztatow zas zazdraszczam i trzymam kciuki, by nic nie weszlo ci w droge.

    OdpowiedzUsuń
  2. O rety, rewelacja! Muszę to zrobić! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. rewelacyjne danie tym bardziej, że uwielbiam te smaki! no i siedzę w pracy a Ty mi taki apetyt robisz!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł na szybki obiad :) Miłych warsztatów życzę.

    OdpowiedzUsuń
  5. ale piękne kolory, wygląda ślicznie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty