Risotto z wędzonym halibutem i łososiem

Od czasu do czasu zastanawiam się - czy wyczerpałam już wszystkie możliwe kombinacje w temacie risotta? Oczywiście, że nie! Czasem pomysły rodzą się same, czasem podpowiedzi znajduję w książkach, innym razem w internecie.
Kiedy natrafiłam na przepis, w którym znajduje się wędzona ryba, długo nie mogłam się zdecydować - halibut czy łosoś? Ostatecznie postanowiłam upiec dwie pieczenie na jednym ogniu - kupiłam po kawałku obu ryb. Opłaciło się - domownicy pałaszowali, aż im się uszy trzęsły;)

Składniki:
 - 500 g wędzonej ryby (u mnie po 250 g  - łososia i halibuta),
 - 150 ml białego wytrawnego wina,
 - ok. 1 litra wywaru warzywnego,
 - 2 drobno posiekane cebule,
 - 2 zmiażdżone ząbki czosnku,
 - pęczek szczypioru,
 - 450 g ryżu arborio,
 - 150 g startego cheddara,
 - sól, pieprz



Cebulę razem ze szczypiorem (część odstawiamy do dekoracji) i czosnkiem podsmażamy na niewielkiej ilości tłuszczu. wsypujemy ryż i mieszamy, po chwili dolewamy wino. Mieszamy, a gdy płyn się zredukuje, dolewamy do ryżu trochę bulionu. Za każdym razem gdy ryż wchłonie bulion, dolewamy kolejną część bardzo często mieszając, do momentu aż ryż będzie miękki i kremowy.
Pod koniec gotowania dodajemy podzieloną na kawałki rybę.
Doprawiamy do smaku.
Podajemy posypane startym cheddarem i szczypiorem.
Gotowe!

Komentarze

  1. Kocham wędzone ryby. Wygląda naprawdę smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Risotto z rybą ... Cudowny pomysł, danie smacznie wygląda :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. no i super, że dwie ryby na raz! nie bloguję ostatnimi czasy, ale pojawić się by bić pokłony risottowej królowej wypadało ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj widać, że jesteś fanką risotto;) Ale nie ma co się dziwić, wygląda smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm...z wędzonymi rybkami! Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  6. to brzmi super smacznie! z wędzoną rybą jeszcze nigdy nie jadłam


    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty