Ratatuj z rozmarynowymi ziemniakami

Jakiś czas temu zapowiadałam, że będzie u mnie sporo potraw z ziemniaków. Biję się w pierś, bo z zapowiedzi się nie wywiązałam - jakoś tak wyszło, że nieszczególnie chętnie spoglądałam w ziemniaczany kącik w spiżarni. Dziś trochę nadrobię zaległości - poniżej bardzo prosty sposób na zaspokojenie "pyrkowych niedoborów" ;)

Składniki:
 - 1 kg obgotowanych ziemniaków,
 - 300 g pomidorów koktajlowych (u mnie pomarańczowe cherry),
 - 2 cebule.
 - 2 czerwone papryki,
 - 2 cukinie,
 - 4 ząbki czosnku,
 - 2 listki laurowe,
 - tymianek,
 - rozmaryn,
 - sól, pieprz do smaku



Ziemniaki kroimy w grube plastry, układamy na lekko nasmarowanej olejem blasze, posypujemy solą, pieprzem, rozmarynem. Zapiekamy przez ok. 30 - 40 minut w dobrze nagrzanym piekarniku.
Pomidorki przekrawamy na połówki.  Na patelni rozgrzewamy oliwę. Wrzucamy pokrojaną w kostkę cebulę, a następnie paprykę paprykę. Smażymy przez 5 minut. Dorzucamy cukinię pokrojona w grubą kostkę, pomidory, przeciśnięty czosnek, liście laurowe i reszte przypraw. Smażymy jeszcze przez kilka minut, by warzywa zmiękły.
Do tego dania podałam kąski kurczaka zamarynowane w słodko - ostrym sosie chilli, myślę jednak że bezmięsna wersja również będzie smaczna.



Komentarze

  1. Wielbię ratatuję całym swym sercem:) u mnie jeszcze bakłażan w niej gości:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty