Drobiowe roladki z cukinią

Cukinia, ach cukinia.. Coraz tańsza więc można dać się ponieść, bo to bardzo uniwersalne warzywo - świetnie sprawdzi się w szaszłykach, risottcie czy pasztecie. Są i tacy, którzy używają jej do wypieku słodkości. Ja tym razem postanowiłam zrobić z niej farsz, którym wypełniłam kurze roladki. Aby dodać daniu wyrazu, chlebową panierkę wymieszałam z wędzoną papryką. Pycha!

Składniki:
 - 4 piersi z kurczaka,
 - 2 cukinie,
 - 1 ząbek czosnku,
 - 150 g startej mozzarelli,
 - 1 rozbełtane jajo,
 - kilka kromek zmielonego chleba,
 - 1 łyżeczka wędzonej papryki,
 - sól, pieprz



Cukinie kroimy w małą kostkę. Podsmażamy przez ok. 3 minuty na niewielkiej ilości tłuszczu doprawiając solą, pieprzem i zmiażdżonym ząbkiem czosnku. 
Piersi z kurczaka lekko rozbijamy. Z obu stron lekko posypujemy solą i pieprzem. Na każdej piersi układamy po około 1-2 łyżki farszu. Posypujemy startą mozzarellą. Ciasno zawijamy w roladki.
Każdą roladkę zamaczamy w jajku, a następnie obtaczamy w panierce przygotowanej ze zmielonego chleba i wędzonej papryki.
Zapiekamy w temperaturze ok. 160-180 stopni przez 30 minut. 
Gotowe!

Komentarze

  1. Panierka z wedzona papryka? Przedni pomysl! A z cukinia faktycznie mozna teraz szalec :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, musiały być pyszne, to przepis zdecydowanie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurczak z cukinią stanowi fajne połączenie :) Do niedzielnego obiadu roladki były w sam raz!

    OdpowiedzUsuń
  4. hmmm panierka z wędzonej papryki - to taka w słoiku? Pomysł świetny - masz jakiś patent by roladki trzymały się tzw. kupy? Mnie się nie chcą słuchać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja wędzona papryka jest w puszce - mielona, z wyraźnym wędzonym aromatem, możesz ją kupić w sklepach typu kuchnie świata.
      Co do patentu na roladki - nie mam, zazwyczaj im bardziej się staram, tym bardziej się kupy nie kleją;)

      Usuń
  5. Wyglądają niesamowicie pysznie ! Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty