Spaghetti z klopsikami i cukinią

Spaghetti z klopsikami? Dawać mi tu natychmiast! Tym razem jednak nie w pomidorowym, a w śmietanowym sosie, z dodatkiem cukinii i wina. Jakiś czas temu natchnęła mnie do tego Panna Malwinna. Ona co prawda do sosu użyła pieczarek, a klopsiki nieco inaczej doprawiła, koncepcja jest jednak podobna. Jestem przekonana, że oba przepisy warte są wypróbowania!

Składniki:
 -  500 g makaronu spaghetti ugotowanego al dente.
 -  500 g mielonego mięsa drobiowego,
 - łyżeczka suszonego, tymianku,
 - łyżeczka suszonego majeranku,
 - 2 ząbki zmiażdżonego czosnku,
 - 1 duża drobno posiekana cebula,
 - 1 jajo,
 - 1 bułka namoczona w mleku,
 - kieliszek białego wytrawnego wina,
 - 200 ml śmietany 18 %,
 - 2 cukinie pokrojone w cienkie plastry,
 - sól i pieprz



Cebulę podsmażamy na niewielkiej ilości tłuszczu. Połowę wrzucamy do miski, dodajemy mięso, zmiażdżony czosnek, jajo, namoczoną bułkę. Doprawiamy tymiankiem, majerankiem, tabasco, solą oraz pieprzem. Z masy formujemy małe klopsiki, smażymy na patelni przez około 8-10 minut. Przenosimy je na papierowy ręcznik i  przykrywamy, by nie ostygły.
Cukinię obsmażamy z obu stron na niewielkiej ilości tłuszczu, aby trochę zmiękła.
Pozostalą cebulę wrzucamy do rondla. Wlewamy wino, gotujemy 3 minuty, aż lekko odparuje. Dodajemy śmietanę, gotujemy przez chwilę po czym dokładamy cukinię oraz klopsiki. Podgrzewamy. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem.
Podajemy z makaronem ugotowanym al dente.
Gotowe!

Komentarze

  1. Pyszna wersja spaghetti, az mnie kusi, zeby zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne połączenie. Muszą zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznosci! Smietanowych sosow staram sie unikac (nie zebym nie lubila; lubie, az za bardzo ;)), ale ten makaron kusi mnie ogromnie, wiec chyba sie nie opre :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pisałam już chyba, że uwielbiam klopsiki?:>:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam, mniam i jeszcze raz mniam!

    OdpowiedzUsuń
  6. oj ciotka zaczarowałaś mnie tym daniem. Zwłaszcza tą przysmażoną a nie ugorowaną cukinią. Lowliii

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty