Kurczak w sosie pomarańczowym

Kilka dni temu, w środku czerwca, odwiedził mnie Św. Mikołaj. Listu co prawda do niego nie pisałam, ale ktoś musiał mu podszepnąć, co sprawi mi radość.. Dwie książeczki z cyklu BBC Books - zbiory przepisów na pikantne i makaronowe dania opublikowane w GoodFood Magazine. Przewertowałam je wte i wewte, znalazłam kilka inspiracji, a na pierwszy ogień poszedł kurczak w sosie pomarańczowym, przez autorów nazwany kurczakiem po hiszpańsku..

Składniki:
 - 2 cebule w plasterkach,
 - 8 udek z kurczaka (u mnie były piersi - 3 sztuki, pokrojone w kostkę),
 - 1 łyżka mąki doprawiona solą i pieprzem,
 - 300 ml bulionu drobiowego,
 - skórka starta z jednej pomarańczy,
 - sok z dwóch pomarańczy,
 - 150 ml sherry (zastąpiłam białym wytrawnym winem),
 - 1 łyżka sosu worcestershire,
 - 300 g pieczarek podsmażonych na maśle,
 - gotowany ryż do podania
 - sól, pieprz



Cebulę podsmażamy na rozgrzanym tłuszczu przez ok. 10 minut. Przekładamy ją na talerz.
Kurczaka obtaczamy w mące, smażymy na złoty kolor. Zalewamy bulionem, dodajemy podsmażoną cebulę, skórkę i sok z pomarańczy, sherry i sos worcestershire. Doprowadzamy do wrzenia, zmniejszamy ogień, przykrywamy i dusimy pod przykryciem przez 25 minut. Następnie dodajemy grzyby i gotujemy przez ok. 5 minut. Doprawiamy do smaku. Podajemy z ugotowanym na sypko ryżem.

Komentarze

  1. ciekawy ten sosik pomarańczowy...

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi sie! Zwlaszcza, ze wszystkie skladniki - z sherry wlacznie - mam w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prezentuje się apetycznie, a sos intryguje;) Zapisuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny pomysł. Lubię kurczaka w pomarańczach w różnych formach.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie! Zjadłabym sibie z wielką przyjemnością!

    OdpowiedzUsuń
  6. Koniecznie muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pycha, lubię takie smaki :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty