Zupa z sałaty i groszku

Zupa z sałaty i groszku - przed chwilą Śliwka mi napisała, że to jej ulubiony szkolno - stołówkowy smak. Prawdę mówiąc, nie wiem jak to było w mojej szkolnej stołówce, ja po lekcjach zawsze pędziłam na obiad ugotowany przez Babcię. To, co pamiętam, to za to kożuch na mleku i zapach inki..
A lekką zupę sałatowo - groszkową robi się tak..

Składniki:
 - półtora litra wywaru warzywnego,
 - 400 g rozmrożonego groszku,
 - główka sałaty,
 - 1 cebula,
 - 2 ząbki czosnku,
 - sól, pieprz



Cebulę drobno siekamy podsmażamy ze zmiażdżonym czosnkiem na niewielkiej ilości tłuszczu. Dodajemy rozmrożony groszek i porwaną sałatę. Zalewamy bulionem, doprawiamy solą i pieprzem. Zagotowujemy, a następnie zmniejszamy ogień i gotujemy przez kilka minut, do czasu aż groszek zmięknie. Ugotowaną zupę przecieramy blenderem, w razie potrzeby doprawiamy do smaku.
Podajemy z grzankami lub makaronem.Gotowe!

Komentarze

  1. Nie robiłam jeszcze takiej zupki. A kolor ma cudowny!

    OdpowiedzUsuń
  2. zrobię na pewno, dam znać czy przypomina tą stołówkową ;) wydaje mi się, że tam sałaty nie było, ale kto wie.... dzięki za przepis Obee <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ze szkolnej stolowki nie korzystalam, ale teraz taka zupke chetnie bym zjadla :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszny pomysł na zupę , zapisuję do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ze stołówki pamiętam jedynie przypalone mleko:/ gdyby dawali taką zupę, byłabym częstym gościem;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty