Ziemniaki zapiekane z serem i brokułem

Niby "poznańska pyra" ze mnie, a na blogu przepisów z ziemniakami w roli głównej jak na lekarstwo. Kto wie, może w najbliższym czasie się to zmieni (ziemniaczany plan "tysiąc sposobów na...," zrodził się w głowie jakiś czas temu), ale nic nie obiecuję, bo od pomysłu do jego realizacji wiedzie długa droga.
Brytyjczycy nazwaliby go "jacked potatoes", Francuzi powiedzieliby "pomme de terre au four", a Turcy "kumpir". Pieczony ziemniak bardzo często serwowany jest w barach szybkiej obsługi jako fast food, z przeróżnymi - mniej i bardziej wymyślnymi farszami.
U mnie dziś w prostej wersji - z brokułem i topionym serkiem, jako odmiana dla tradycyjnej pyry z gzikiem.

Składniki:
 - 4 duże ugotowane w łupinach ziemniaki,
 - 1 średni brokuł, obgotowany i podzielony na różyczki,
 - 150 g topionego serka (u mnie cheddar),
 - 1 łyżka masła,
 - pikantna czubrica, sól, pieprz do smaku



Ziemniaki przekrawamy na połówki. Delikatnie wydrążamy uważając by nie przebić brzegów. Wydrążony miąższ łączymy z brokułem, serkiem i masłem. Doprawiamy czubricą, solą oraz pieprzem. Dokładnie mieszamy. Tak przygotowanym farszem napełniamy łódeczki ziemniaków.
Pieczemy w temperaturze 200 stopni przez ok. pół godziny. Podajemy z sosem czosnkowym.
Gotowe!

Komentarze

  1. Robiłam kiedyś b. podobne, chyba z książeczki RP z kuchnią brytyjską

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesli kazdy z tych tysiaca sposobow ma byc tak fantastyczny jak ten, to ja poprosze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadłam dzisiaj na obiados, tylko zamiast serka topionego dodałam ser żółty cheddar :)
    Pychotaa ....

    OdpowiedzUsuń
  4. piękna zielona pierzynka dla pyry:))) bardzo efektownie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne! Wspaniałe wydanie ziemniaków!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ziemniaczki super,kupiłam już wszystkie składniki w Lidl i takie przygotuję na grillu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Z pikantną czubricą musi być pyszne.Wyglądają świetnie

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty