Pulpety drobiowe w sosie koperkowo - pieczarkowym

Jeśli ktoś mi powie, że gotowane mięso w białym sosie to niedobre szpitalne jedzenie, będę się kłócić. Można takie mięso świetnie doprawić, można zrobić pyszny sos - tak właśnie było u mnie wczoraj. Delikatne mięso indyka obficie zasypałam majerankiem. Do białego sosu dodałam sporo koperku i trochę pieczarek. W efekcie domownicy byli syci i zadowoleni!

Składniki:
 - 500 g zmielonej piersi indyczej,
 - 1 jajo,
 - 1 namoczona w mleku bułka,
 - 2 drobno posiekane cebule,
 - 2 ząbki czosnku,
 - 700 ml wywaru warzywnego,
 - 300 ml śmietanki 18 %,
 - 500 g pieczarek,
 - pęczek koperku,
 - sól, pieprz



Jedną cebulę lekko podsmażamy na niewielkiej ilości tłuszczu. Kiedy wystygnie łączymy ją z mięsem, jajkiem, bułką, zmiażdżonym czosnkiem, sporą ilością majeranku, odrobiną soli i pieprzu. Formujemy małe pulpeciki.
Pozostałą cebulę podsmażamy na łyżce masła. Dodajemy pokrojone w plastry pieczarki. Doprawiamy do smaku. Smażymy przez kilka minut, aż płyn z grzybów odparuje. Zalewamy gorącym wywarem warzywnym. Po kilku minutach gotowania powoli, uważając by się nie zważyła, wlewamy do sosu śmietanę. Dodajemy drobno posiekany koperek, mieszamy przez chwilę, a następnie do sosu wrzucamy pulpety. Gotujemy przez ok. 15 minut.
Gotowe!
Podajemy z ugotowanym na sypko ryżem.

Komentarze

  1. Ja nie powiem, bo takie mieso bardzo lubie! A jesli do tego jest apetyczny sosik, to juz w ogole mucha nie siada :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam sosy koperkowe i z mięsem, i z młodymi pyrkami:))) pycha!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O właśnie - młode pyrki! Nastepnym razem będzie taka konfiguracja!

      Usuń
  3. Też ostatnio robiłyśmy sos pieczarkowy. Z koperkiem bym chętnie zrobiła jakiś śmietanowy, bo nigdy nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie z młodymi pyruszkami były ostatnio, a pieczarki w sosie miło się zapowiadają, najs odmiana :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne klopsiki! Szkoda,że u mnie nie lubią koperku. Za to ja uwielbiam:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ubóstwiam pulpety:) właśnie robiłam ostatnio, ale w pomidorowym...:)

    OdpowiedzUsuń
  7. jacieeeeeee, uwielbiam;))
    trafione w moje gusta;D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty