Chili con carne

Ilu kucharzy, tyle sposobów na chili con carne. Gordon serwuje je z dodatkiem czekolady, w chili Jamiego znajdziemy selera naciowego i cieciorkę. Jestem niezmiernie ciekawa, co w ramach wspólnego gotowania zaproponują dziś MaggieMichałPelaWieraMirabelka, Pluskotka, Mopsik i Panna Malwinna.
Moje chili to wypadkowa kilku przepisów - z sosem worcestershire i wędzoną papryką..

Składniki:
 - 500 g mielonej wołowiny,
 - 2 cebule,
 - 2 ząbki czosnku,
 - 1 łyżeczka mielonego kuminu,
 - 2 łyżeczki wędzonej papryki,
 - 1 drobno posiekana papryczka chilli,
 - 1 łyżeczka mielonej kolendry,
 - 2 puszki krojonych pomidorów,
 - 1 puszka fasolki konserwowej,
 - 2 łyżki koncentratu pomidorowego,
 - 2 łyżki sosu worcestershire,
 - sól, pieprz



Drobno posiekaną cebulę podsmażamy ze zmiażdżonym czosnkiem na niewielkiej ilości tłuszczu. Dodajemy mielone mięso i przyprawy: chilli, kumin, kolendrę, wędzoną paprykę, sos worcestershire, sól, pieprz. Dokładnie mieszamy. Smażymy przez kilka minut po czym dodajemy pomidory z puszki i koncentrat pomidorowy. Zagotowujemy, a następnie zmniejszamy ogień i gotujemy przez ok. 10 minut. Na sam koniec dodajemy odsączoną fasolkę, gotujemy przez 3-5 minut, by zmiękła. W razie potrzeby doprawiamy do smaku.
Podajemy z ugotowanym na sypko ryżem.
Gotowe!

Komentarze

  1. Swietna wersja, a do tego szybka, co nie jest bez znaczenia dla tych, co pozno wracaja z pracy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam z czekoladą- nie moje klimaty, wolę bez;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z wędzoną papryką bardzo mi się podoba, ostatnio jestem od niej uzalezniona

    OdpowiedzUsuń
  4. ja od wędzonej papryki staram się odciąć bo sypię ją wszędzie, jest świetna!
    pozdrawiam ciepło ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie miałam okazji spróbować sosu worcestershire, ciekawa jestem smaku Twojej wersji chili con carne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy jest Twój zestaw przypraw - ja dotychczas nie dodawałam sosu worcestershire, kuminu, ani wędzonej papryki. Co prawda dopiero niedawno dowiedziałam się, że taka istnieje. Trzeba będzie wypróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Podoba mi się ta Twoja wersja :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty