Sałatka z rukoli i camemberta

Tyle pochwał i zachwytów nad rukolą. Mówi się, że dodaje charakteru sałatkom, że to świetny dodatek do pizzy, że można z niej zrobić pesto.. Nic dziwnego - po raz kolejny próbowałam się do niej przekonać.. Niestety, zdania nie zmieniłam - wolę delikatniejszą roszponkę.
Tę sałatkę polecam wszystkim, którzy lubią nieco pikantny, nieco gorzki smak rukoli..

Składniki:
 - 100 g rukoli,
 - 200 g pomidorków koktajlowych,
 - 200 g sera camembert,
 - 200 g drobnej fasolki szparagowej (obgotowanej lub konserwowej),
 - 2 łyżki oliwy z oliwek,
 - 2 łyżki octu balsamicznego,
 - 1 łyżka miodu,
 - 1 łyżka łagodnej musztardy



Pomidorki przekrawamy na połówki. Ser camembert kroimy w cienkie plastry. Mieszamy je z rukolą i fasolką. Polewamy sosem przygotowanym z oliwy z oliwek, octu balsamicznego, miodu oraz musztardy.
Gotowe!

Komentarze

  1. jestem uzależniony od rukoli, a kiedyś jej nie znosiłem, ładnie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja tam rukole lubie, wlasnie za te jej charakterystyczna pieprznosc. Nic wiec dziwnego, ze twoja salatka wpadla mi w oko!

    OdpowiedzUsuń
  3. Rukola najbardziej ni odpowiada gdy jest pochodzi z ogródka mojej mamy, wtedy jest przepyszna i doskonała do takich smacznych sałatek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też ostatnio robiłam sałatkę z rukolą i serem pleśniowym (z niebieską pleśnią). Mój trik na gorzki smak rukoli, to dodanie do niej świeżych ziół. Mięta, melisa i inne aromatyczne zioła łamią ten charakterystyczny smak. Rukola jest też idealna do sałatek, których dressing jest robiony z miodem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Obłędnie wygląda, te kolory!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też długo przekonywałam się do rukoli a teraz jestem jej zagorzałą fanką! W połączeniu z camembertem uwielbiam ją na kanapkach, taka sałatka na pewno by mi zasmakowała (plus balsamico w dressingu - niebo)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rukola- to jest to! A jeszcze w takim towarzystwie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszelkie sałatki uwielbiam, a tej jeszcze nie próbowałam- muszę koniecznie nadrobić, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty