Zupa z pomidorów z tortellini, fasolką i groszkiem

Dziś sposób na to jak urozmaicić pomidorówkę i sprawić, by największe żarłoki po jej zjedzeniu nie szukały czegoś na "dopełnienie". Pierożki tortellini, które się w niej znalazły to "gotowce", ale jeśli ktoś ma więcej czasu gorąco zachęcam do zrobienia ich domowym sposobem. Ja już się "nagrzałam" na ich własnoręczne skręcanie.

Składniki:
 - 2 pokrojone w drobną kostkę marchewki,
 - 1 duża drobno posiekana cebula,
 - 1 litr bulionu warzywnego,
 - 1 puszka krojonych pomidorów,
 - 1 łyżka koncentratu pomidorowego,
 - 100 g rozmorożonego groszku,
 - 100 g drobnej fasolki szparagowej
 - ulubione suszone zioła (bazylia, tymianek, oregano),
 - sól, pieprz



Cebulę i marchewkę smażymy do miękkości na rozgrzanym oleju. Dodajemy pomidory z puszki, bulion i koncentrat pomidorowy. Zagotowujemy, po czym zmniejszamy ogień i gotujemy przez 10 minut. Doprawiamy ziołami, solą i pieprzem. Wrzucamy fasolkę, po kilku minutach dodajemy groszek i podgotowane wcześniej pierożki tortellini. Gotujemy jeszcze przez chwilę, w razie potrzeby doprawiamy do smaku.
Gotowe!

Komentarze

  1. Juz sobie wyobrazam, jak smakuje z tortellini ze szpinakiem i ricotta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mam nadzieję, że Babci smakowało ;) mi smakowałoby na bank! Pomidorówka z fasolką, to połączenie podoba mi się najbardziej. A co do tych niedojedzonych, M. powtarza, że po zupce cienko w .... :P loooollll

    OdpowiedzUsuń
  3. ech, to mój Połówek byłby zadowolony. właśnie po zupach musi się jeszcze czymś dopchać :)) po takiej by nie musiał :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. fajny pomysł, bo ja właśnie należę do ludzi szukających wypełnienia po pomidorowej ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna zupka! Bardzo udnay pomysł z tortellini w zupie :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też się przymierzam do własnoręcznych tortellini. Ciekawe, jak smakowałyby w takiej pomidorowej...

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł, wykorzystam przy najbliższej okazji:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudna ta zupka, zwłaszcza dla miłośniczki pomidorówki. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna kompozycja! Nudnej i oklepanej pomidorowej mówimy stanowcze NIE! ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty