Tortilla z wędzoną rybą i brokułem

Całkiem przypadkiem się złożyło, że w święto wędkarzy u mnie pyszna wędzona propozycja. Składniki, które z pozoru mogą do siebie nie pasować - tortilla, brokuł i wędzona ryba? Co niektórzy powątpiewająco pokręcili głową. Pokręcili, ale potem zajadali i bardzo chwalili. Czego tu zresztą nie chwalić - pysznie, zdrowo i wiosennie zielono!

Składniki:
 - 8 małych tortilli (ja miałam gotowe z siemieniem lnianym),
 - mała puszka zielonej fasolki konserwowej,
 - 2 dzwonka wędzonego halibuta (spokojnie można użyć dowolnej wędzonej ryby),
 - 1 główka brokuła podzielonego na różyczki,
 - główka porwanej sałaty lodowej,
 - 300 g gęstego jogurtu bałkańskiego,
 - sok z 1 cytryny,
 - pęczek natki pietruszki,
 - płaska łyżeczka cukru,
 - sól, pieprz



Różyczki brokuła obgotowujemy w osolonej wodzie. Odsączamy.
Rybę dzielimy na kawałki, mieszamy z odsączoną fasolką, Skrapiamy odrobiną soku z cytryny. Doprawiamy do smak solą i pieprzem.
Przygotowujemy sos: jogurt łączymy z sokiem z cytryny, natką pietruszki i cukrem.
Na podgrzane na suchej patelni tortille nakładamy porwaną sałatę, rybę oraz różyczki brokuła Polewamy sosem. Zawijamy lub składamy.
Gotowe!

Komentarze

  1. Wyglada smakowicie! Przepadam za wszystkim, co zawiera wedzona rybke :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak można kręcić nosem na takie pyszności z halibutem w roli głównej! Wspaniałe połączenie,zdrowo, zielono, przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. oryginalnie ale przy tym na pewno smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tez czesto przyrzadzam torille i "faszeruje ja" najczesciej tym co mam akurat w lodowce:) Nie ma na to zadnych zasad a Twoja wersja musi byc przepyszna!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. wspaniałe połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie rybne "tacos" z brokułem musiały być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  7. Rybna tortilla... Lubię to *łapka w górę*

    OdpowiedzUsuń
  8. Baaaaaaaaaaardzo ciekawe połączenie! Koniecznie do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mi takie nadzienie bardzo się podoba. Lekkie, zdrowe, pełne witamin- czy można chcieć czegoś więcej?

    OdpowiedzUsuń
  10. Zielono, wiosennie, leciutko...pysznie po prostu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Miła odmiana po standardowej tortilli z kurczakiem, zapisuję!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty