Tagliatelle z sosem z pieczarek i mascarpone

Ten szybki i prosty sposób na makaron najbardziej zachwycił Mistrza Buniacza. Wszystko przez serek mascarpone! Już kilkakrotnie przekonałam się, że przyrządzane na jego bazie sosy są tak pyszne, że nawet osoby skrupulatnie liczące kalorie, nie pozostają mu obojętne.

Składniki:
 - 500 g ugotowane al dente makaronu tagliatelle,
 - 1 duża cebula,
 - 600 g pieczarek,
 - 200 g mascarpone,
 - pęczek szczypiorku,
 - kilka plasterków długo dojrzewającej szynki,
 - sól, pieprz



Drobno posiekaną cebulę podsmażamy na niewielkiej ilości tłuszczu (ja smażyłam na maśle z kroplą oleju rzepakowego, tak jak zazwyczaj przyrządzam pieczarki). Po kilku minutach dodajemy pokrojone w plasterki grzyby. Smażymy przez 10 minut. Pieczarki powinny "puścić" wodę i pozostać jędrne. Dodajemy mascarpone. Podgrzewamy, by ser się rozpuścił, doprawiamy solą i dużą ilością pieprzu.
Ugotowany makaron polewamy sosem. Posypujemy drobno posiekanym szczypiorkiem oraz pokrojonymi plasterkami szynki.
Gotowe!

Komentarze

  1. Latwo zapomniec o liczeniu kalorii, kiedy ma sie przed soba talerz makaronu z takim wspanialym, kremowym sosem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Urzekłaś mnie tym przepisem. To jest dokładnie to, co ja uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię takie makarony :) super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam kremowe sosy. Świetnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mascarpone w sosie gwarantuje, że będzie on przepyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacyjny przepis, na 100% do wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda smakowicie, koniecznie muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam grzyby pod każdą postacią, a makaron z takim sosem to aż mi zaostrza apetyt - wszystkie składniki uwielbiam tak samo, w dodatku ta szynka dojrzewająca, no poezja :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniałe połączenie, musiało być pyszne!

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty