Spaghetti z chorizo i cukinią

Blogerów opanowało makaronowe szaleństwo. Gdzie nie spojrzę to konkurs lub jakaś akcja. I ja postanowiłam trochę pogłówkować - jak to będzie jak chorizo i cukinię utopię w ajvarze? Pysznie będzie! Lekko pikantnie, z kwaśną nutą i w żywym pomarańczowo - czerwonym kolorze. Polecam każdemu, komu znudziło się klasyczne bolognese. Smacznie, prosto i bardzo szybko!

Składniki:
 - 500 g makaronu spaghetti,
 - mały słoiczek ajvaru,
 - 1 puszka krojonych pomidorów,
 - 1 cebula,
 - 170 g kiełbasy chorizo,
 - 500 g cukinii,
 - sól, pieprz



Pokrojoną w kostkę kiełbasę chorizo i drobno posiekaną cebulę wrzucamy na niewielką ilość rozgrzanego tłuszczu. Smażymy przez 5 minut aż cebula zmięknie, a kiełbasa "puści kolor". Dodajemy pokrojoną w kostkę , obraną cukinię. Smażymy dalej przez 7-10 minut. Dodajemy pomidory z puszki i ajvar. Doprawiamy do smaku. Sos zagotowujemy, po czym zmniejszamy ogień i gotujemy pod przykryciem przez około kwadrans.
Podajemy z makaronem ugotowanym al dente.

Komentarze

  1. Ha! A u mnie właśnie dawno makaronu nie było. I dlatego z takim łakomstwem wpatruję się w Twój z takim idealnym dla mnie zestawieniem składników! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aj, waj, ajvar na talerzu, i to w jakim towarzystwie! Zglodnialam od samego patrzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pasta zawsze wszystkim smakuje z chorizo tym bardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Patrząc na to foto, aż zgłodniałam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę w końcu spróbować chorizo :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo apetycznie wygląda, aż od razu chce się jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ostatnio chorizo po raz kolejny mignęło mi przed oczyma w sklepie. Chyba w końcu się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Spaghetti z chorizo jest na pewno pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. na bank smaczne, ale ja bym zrobiła tagliatelle, nie przepadam za spaghetti , chyba ze do carbonary :D
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. a ja ostatnio wszędzie widzę chorizo :)
    Ajvar hmm... jest pycha! Muszę go wrzucić do makaronu kiedyś!

    OdpowiedzUsuń
  11. Takiego spaghetti jeszcze nie jadłam, a jestem fanką wszelkiego rodzaju makaronów;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty