Sałatka ze szpinaku i buraczków - porcja żelaza na powitanie wiosny

Podstępna wiosna przyszła w tym roku trochę wcześniej - już od wczoraj możemy się nią cieszyć oficjalnie. Z tej okazji postanowiłam przyłączyć się do wspólnego blogowego kucharzenia i razem z Pelą, Lejdi, Mopsikiem, Maggie, Michałem, Królem, Śliwką, Shinju, WierąPanną Malwinną oraz Dobromiłą przygotowałam sałatkę. Temat był prosty: lekko, kolorowo i bez majonezu. Niby pełne pole do popisu, a jednak zastanawiałam się przez dłuższą chwilę - sałata na ryneczku jakaś taka niemrawa, pomidory blade i potwornie drogie..
Koniec końców postanowiłam powitać wiosnę intensywną porcją żelaza - ze szpinakiem i buraczkami w roli głównej.



Składniki:
 - 500 g świeżych liści szpinaku,
 - 500 g ugotowanych małych buraczków,
 - 200 g sera feta,
 - garść uprażonych ziaren słonecznika,
 - 2 łyżki oliwy z oliwek,
 - 2 łyżki octu balsamicznego,
 - 1 łyżka miodu,
 - 1 łyżka łagodnej musztardy

Liście szpinaku dokładnie myjemy i osuszamy. Łączymy z pokrojonymi w plastry buraczkami oraz pokrojonym w kostkę serem feta. Posypujemy uprażonymi ziarnami słonecznika, skrapiamy winegretem przygotowanym z oliwy z oliwek, octu balsamicznego, miodu oraz musztardy.
Gotowe!

Komentarze

  1. noo, prawdziwa Iron Salad ;) prawda, pomidory niemrawe, ale juz, już, coraz bliżej do tych smacznych... malinowych... dziekuję, za wspólne kucharzenie! Oby częściej ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, pyszna wiosenna kompozycja :) Też dzisiaj witam wiosnę w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Boskie kolory na talerzu! A ten miodowo-musztardowy dressing musial smakowac oblednie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Podobna do "menstruacyjnej sałatki" mojej mamy :D
    Pycha, kocham buraczki (o szpinaku nawet nie wspomnę)!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniale powitałaś wiosnę!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł - większość z nas cierpi na niedobór żelaza, szczególnie po zimie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Sałatki z burakami kocham nad życie. Najbardziej z pieczonymi;)

    OdpowiedzUsuń
  8. boska! szpinak i buraczki to coś dla mnie ;]

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie wygląda, takie kontrasty :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A burak gotowany czy surowy?:)

    OdpowiedzUsuń
  11. A przepraszam niedoczytałam. Dziekuje za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty