Kurczak z pietruszką w sosie miodowo - musztardowym

Nie mając pomysłu na obiad zapytałam dziś domowników, na co mają ochotę. "Coś w sosie musztardowym", zabrzmiała odpowiedź. Nie zastawiając się długo sięgnęłam do zapisanego już jakiś czas temu przepisu z BBC Good Food. Po "sukcesie", jaki na moim stole odniosła zupa z pieczonej papryki, byłam pewna, że połączenie jej z kurczakiem i sosem miodowo - musztardowym będzie strzałem w dziesiątkę. Nie pomyliłam się, choć co niektórzy pożeracze nie byli pewni jakie warzywo konsumują (trudno mi zrozumieć jak można pomylić pietruszkę z fasolką szparagową).

Składniki:
 - 2 podwójne piersi z kurczaka,
 - 2 drobno posiekane cebule,
 - 350 g pokrojonej w słupki pietruszki,
 - 300 ml bulionu warzywnego,
 - 2 łyżki miodu,
 - 2 łyżki musztardy (użyłam mieszanki kremskiej i dijon),
 - 1 łyżka suszonego tymianku,
 - sól, pieprz,
 - natka do dekoracji



Drobno posiekaną cebulę podsmażamy na niewielkiej ilości tłuszczu przez 5 minut. Dodajemy pokrojone w dużą kostkę piersi z kurczaka oraz słupki pietruszki. Smażymy przez kilka minut, aż pietruszka zmięknie, a kurczak się zarumieni. Zalewamy gorącym bulionem. Dodajemy musztardę, miód i tymianek. Doprawiamy solą i pieprze,. Zmniejszamy ogień i gotujemy pod przykryciem przez 30 minut.
Gotowe!

Komentarze

  1. Lubię takie kurczakowe wariacje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. interesujące połączenie smaków:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też nie wiem, jak można pomylić pietruszkę z fasolką :) obiad wygląda na bardzo pożywny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie połączenie ...miód i musztarda. Będę musiałam zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nooo, pomyłka wesoła :) a dziś właśnie sobie myślałam o jakim kremie z naszych ukochanych korzeniowych warzywek. Dodatek pietruchy w Twojej wersji jest cudny! chyetnie wpadlabym na taki obiad <3

    OdpowiedzUsuń
  6. oj, smakowicie wygląda! Bardzo... :) Pozdrowionka! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszelkie "cosie" w musztardowym sosie (ale mi sie zrymowalo!) sa u mnie mile widziane :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham musztardę i miód w sosach i dressingach. Pyszny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio Ona robił pieczonego kuraka własnie w miodzie i musztardzie. Twój sosik to dla nas nowość - na pewno do spróbowania:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty