Zupa gulaszowa z pomidorami, papryką i pieczarkami

 Kolejne danie z cyklu "syte i rozgrzewające". W sam raz dla przemarzniętych bałwanów wracających z mroźnych bitew na śnieżki (na przekór  tym, którzy zajadają się dziś pizzą z okazji jej światowego święta)..

Składniki:
 - 2 puszki krojonych pomidorów,
 - 500 g mięsa gulaszowego,
 - 2 czerwone papryki,
 - 300 g pieczarek,
 - 1 duża cebula,
 - 2 łyżki mielonej papryki,
 - liść laurowy,
 - 2 ziarna ziela angielskiego,
 - sól, pieprz



Mięso obtaczamy w mielonej papryce, doprawiamy solą i pieprzem. Podsmażamy na rozgrzanym tłuszczu.
Drobno posiekaną cebulę podsmażamy do miękkości na łyżce rozgrzanego masła. Dodajemy pieczarki. Smażymy przez 10 minut, by odparować wodę z grzybów. Dodajemy paprykę pokrojoną w kostkę oraz wcześniej usmażone mięso. Zalewamy pomidorami z puszki. Zagotowujemy. Zmniejszamy ogień, dodajemy przyprawy - liście laurowe oraz ziele angielskie, sól i pieprz. Gotujemy pod przykryciem przez 30  - 40 minut.

Komentarze

  1. Dobrze, że akurat jem drożdżówkę, bo czytając o takiej zupie można tylko zgłodnieć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem dzisiaj taka zmarznięta, że tylko taka zupka mogłaby mnie ogrzać. Kocham gulaszową :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Swietna ta zupa, idealna na zime - na pewno zrobie, zanim ta sie skonczy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wlasnie zjadlam podobna zupke, idealna na taka pogode:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Łaaaa:) gulaszowa... mam gdzieś moją dzisiejszą pizze, daj trochę zupy:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jutro będę robił. Jak zrobię to się pochwalę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moi chłopcy uwielbiają gulaszową! Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  8. zupa z gatunku rozgrzewających i sycących, czyli perfekcyjne antidotum na mróz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu kochana a papryka ostra czy słodka?

      Usuń
    2. ja dałam słodka, ale jak to jak kto woli, możesz użyć ostrej jeśli masz ochotę.

      Usuń
  9. wyobrażam sobie jaka pyszna musiała być ta zupa i jak kojąco mogła rozgrzewać po powrocie do domu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wczoraj zrobiłem :) Z tym, że dodałem jeszcze chilli żeby moc była. Jaaaaa, pychota!

    OdpowiedzUsuń
  11. a u mnie gulasz classic w domciu, chociaż taką zupę z miłą chęcią bym zjadła ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zupa idealna na te mroźne dni, rozgrzałaby raz-dwa :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny przepis, muszę taką zupę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty