Placki brokułowe

Jakiś czas temu na moim stole gościły przepyszne placki kalafiorowe. Dziś postanowiłam wykorzystać patent na nie zamieniając kalafiora na brokuła. Zamiast gorącego pomidorowego sosu, podałam zimny, mocno czosnkowy - idealnie komponował się z puszystymi zielonymi racuchami.

Składniki:
 - 1 szklanka mąki,
 - 4 jaja,
 - 700 g brokuła,
 - opakowanie sera feta,
 - kula startej mozzarelli,
 - skórka starta z jednej cytryny,
 - sól, pieprz



Brokuła dzielimy na małe różyczki, obgotowujemy w osolonej wodzie przez 7-10 minut.
Mąkę wsypujemy do dużej miski, dodajemy do niej 4 jaja. Dokładnie mieszamy, doprawiamy solą i pieprzem. Dodajemy drobno pokruszoną fetę, startą mozzarellę, skórkę cytrynową oraz rozdrobnionego brokuła. Mieszamy na gładką masę, w razie potrzeby doprawiamy do smaku.
Smażymy jak tradycyjne placki - na rozgrzanym oleju, po kilka minut z obu stron.
Gotowe!

Komentarze

  1. Ciekawy pomysł i ten nęcący (przynajmniej mnie) kolor!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł, nie jadłam takich jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brokułowych jeszcze nie robiłam. Świetnie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  4. właśnie gotuje brokuł na paściochę wg Jamiego. Placuszki rewela, wspaniały pomysł na zieloną pulpę ;) no i sosik czosnkowy - obowiązkowo. mniaaam

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy i smaczny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szalenie mi sie ten pomysl podoba - bede musiala wykorzystac! A co do brokulow i kalafiora, niby podobne w smaku, a jakos te pierwsze lubie, za to do drugiego ni cholery nie moge sie przekonac...

    OdpowiedzUsuń
  7. Brokuły, mozzarella, feta - wystarczy, bym nabrała ochoty na placki :) Niesamowicie podoba mi się ich kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wow... jaki fajny mają kolorek:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Pysznie, a w dodatku zdrowo!

    OdpowiedzUsuń
  10. A u Ciebie kuszą te placki!
    Wiesz,że mam nawet brokuły w domu...
    Od placków dzieli mnie tylko krok!

    OdpowiedzUsuń
  11. Brokuły i feta? A do tego mozarella? No kurczę, obowiązkowo!!!
    A miałam zamiar zrobić brokułową sałatkę... Czas zmienić plany :]

    OdpowiedzUsuń
  12. ja robię tego typu placuszki, ale z gotowanych ziemniaków i z groszkiem. te też muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobię sobie takie...wiosna na telerzu:-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Prosze zobacz jak mi wyszły:
    http://doowa.blogspot.com/2012/03/placuszki-pachnace-wiosna.html

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty