Kurczak stir fry w sosie pomarańczowym

Kasztany wodne - chrupiące, orzeźwiające, (trudno mi jakoś konkretnie opisać ich smak) były wczoraj istotną częścią obiadu. Ugotowałam je w sosie pomarańczowym z dodatkiem smażonych warzyw i kurczaka. Szybkie danie w chińskim stylu, idealne w sytuacjach kiedy wygłodniała rodzina uderza sztućcami w blat stołu i  niecierpliwie domaga się jedzenia.

Składniki:
 - 4 małe piersi z kurczaka, 
 - 1 szklanka soku wyciśniętego z pomarańczy,
 - 3 łyżki octu ryżowego,
 - 2 łyżeczki cukru,
 - 1 łyżeczka słodkiej mielonej papryki,
 - 2 czerwone papryki,
 - 400 g mrożonego groszku,
 - skórka otarta z połówki pomarańczy,
 - 1 łyżka startego imbiru,
 - 3 łyżki maki kukurydzianej,
 - 300 g kasztanów wodnych,
 - sól, pieprz,
 - pomarańcza, natka pietruszki do przystrojenia


Piersi z kurczaka kroimy w kostkę. Gotujemy przez 7-10 minut w lekko osolonej wodzie. Odsączamy, studzimy i zanurzamy w marynacie przygotowanej z soku pomarańczowego, octu ryżowego, cukru i mielonej papryki. Odstawiamy w chłodne miejsce na pół godziny.
Na rozgrzanego woka wrzucamy pokrojoną w paski paprykę, groszek, starty imbir i skórkę pomarańczową. Smażymy przez 5 minut. 
Kurczaka odsączamy z marynaty. Zagęszczamy ją mąką kukurydzianą. Mięso oraz sos i kasztany wodne dodajemy do warzyw. Doprawiamy do smaku. Smażymy 10-15 minut by warzywa zmiękły.
Podajemy z ugotowanym na sypko ryżem.
Gotowe!

Komentarze

  1. smak pomarańczy w takich daniach bardzo mnie intryguje.. chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo kolorowo i smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe... Kasztany wodne? Pierwszy raz słyszę :) Gdzie kupić takie cudo? W jakimś markecie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupiłam puszkę takich kasztanów w Almie, pewnie sklepy typu "kuchnie świata" też mają je w swoich ofertach.

      Usuń
  4. Jakie piekne kolory w tej twojej miseczce! Od razu poprawia sie czlowiekowi humor.

    OdpowiedzUsuń
  5. tez jestem ciekawa smaku tych kasztanow wodnych, calosc wyglada niezwykle apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasztany wodne można bez trudu dostać w sklepach z orientalną żywnością.
    A danie pysznie brzmi!
    Kolory zachęcają do zrobienia od razu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale kolorowme i apetyczne danie, mmm aż zgłodniałam;)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda pięknie i jeszcze te wynalazki - kasztany;) Pyszności!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. z chęcią bym spróbowała, uwielbiam mięso z owocowymi aromatami :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super danie, tez czesto sobie takie przygotowuje tylko ja do tego makaron dodaje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda fantastycznie! kaztanów wodnych jeszcze nie jadłam, bedę musiała spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  12. Rewelacja, zdecydowanie moje smaki:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniałe kolory! Aż chce się jeść :)
    Strasznie chciałabym spróbować kasztanów wodnych. Muszę poszukać w marketach, nie będzie łatwo ich znaleźć...

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeszcze nigdy nie słyszałam o kasztanach wodnych, bardzo apetyczne danie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. wygląda przepięknie!
    co do kasztanów wodnych mam mieszane uczucia-zgadzam się z Tobą, że smak trudno opisać - może to kwestia, że obie z pewnością próbowałyśmy tych z puszki. Summa summarum resztę kasztanów wodnych jaka mi została po dodaniu ich do dania w całości wrzuciałam po prostu do maszynki do mielenia i poszły do chińskich mielonych:)
    pozdrawiam serdecznie:)

    życie & podróże
    nasze gotowanie

    OdpowiedzUsuń
  16. Mmmm...ale zapachniało! Pysznie wygląda i na pewno tak smakuje! Muszę w końcu wypróbować moje kasztany wodne - nie mam na nie pomysłu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. świetny pomysł! a jakie cudnie apetyczne zdjęcie! :)

    kulinarnyoliwek.blox.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty