Sałatka z soczewicy, papryki i fety

Do tej pory soczewica nie gościła w mojej kuchni. Nie wiem czy to brak przekonania czy niepewność jak domownicy na nią zareagują - coś sprawiało, że ją omijałam. Tak, wiem - błąd. Po spróbowaniu tej sałatki postanowiłam częściej wykorzystywać soczewicę w swoich potrawach. Na początek przeszperam książki i internet w poszukiwaniu inspiracji, jeśli macie jakieś ciekawe propozycje - podsyłajcie ;)

Składniki:
 - 300 g namoczonej czerwonej soczewicy,
 - 1 czerwona cebula,
 - 2 czerwone papryki,
 - 200 g sera feta,
 - pęczek natki pietruszki,
 - winegret (oliwa z oliwek + ocet balsamiczny + 2 ząbki czosnku),
 - sól, pieprz



Soczewicę gotujemy w osolonej wodzie przez ok. 10 minut. Odsączamy i studzimy. Łączymy z drobno posiekaną cebulą, papryką pokrojoną w drobną kostkę, pokruszoną fetą i poszatkowaną natką. Doprawiamy solą i pieprzem, polewamy winegretem.

Komentarze

  1. Ja do niedawna tez nie uzywalam soczewicy - i tez nie bardzo wiem, dlaczego, bo jest przeciez pyszna, zdrowa i moze byc baza dla wielu fajnych dan. Takich jak twoja salatka, na przyklad.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również odkrywam soczewicę, a ta sałatka mi się podoba

      Usuń
  2. Fajnie, że zagościła u Ciebie soczewica:) Ja polecam pikantną zupę pomidorową z czerwoną soczewicą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Strasznie dawno nie jadłam soczewicy, więc zrobiłam się głodna! Zapowiada się pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe połączenie, intryguje mnie soczewica i chyba w końcu jej spróbuję;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oo, jeszcze soczewicy w sałatce nie jadłam, ciekawe połączenie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty