Risotto z pieczoną papryką i mascarpone

Jakiś czas temu na którymś z blogów widziałam podobne risotto. Podobne, bo dokładnie nie pamiętam listy składników, mało tego, niestety, umknęło mi, który był to blog. Na pewno była w nim papryka, na pewno mascarpone. Świetne połączenie - pomyślałam. Pomyślałam i tak też zrobiłam - pyszne, kremowe, z wyraźną nutą pieczonej papryki i delikatnego kurczaka..

Składniki:
 - 3 piersi z kurczaka,
 - 400 g ryżu do risotto,
 - 250 ml białego wytrawnego wina,
 - 1 cebula,
 - 5 papryk,
 - 3 łyżki sera mascarpone,
 - 2 łyżki gęstego jogurtu,
 - 2 łyżki koncentratu pomidorowego,
 - 2 łyżki słodkiej mielonej papryki,
 - sól, pieprz





Piersi kurczaka oczyszczamy, kroimy w kostkę. Zanurzamy w marynacie z koncentratu pomidorowego, jogurtu i mielonej papryki. Marynujemy przez ok. godzinę. Po wyjęciu z lodówki doprawiamy solą i pieprzem. Podsmażamy razem z drobno posiekaną cebulą. Odstawiamy.
Papryki oczyszczamy z gniazd nasiennych, dzielimy na części. Pieczemy przez 30 min. w średnio nagrzanym piekarniku, do czasu kiedy skórka na paprykach zacznie czernieć i zrobi się pomarszczona. Upieczoną paprykę wkładamy do worka foliowego, szczelnie zamykamy. Kiedy wystygnie zdejmujemy z niej skórkę. Kroimy w grubą kostkę. Odkładamy.
Osobno przygotowujemy risotto - na rozgrzany tłuszcz wsypujemy ryż, smażymy przez chwilę, po czym dodajemy białe wino i doprowadzamy do wrzenia. Kiedy ryż wchłonie wino, zaczynamy stopniowo dodawać bulion - tak by wszystkie składniki były przez cały czas przykryte płynem. Ryż gotujemy w ten sposób przez ok. 20 minut, po 10 minutach dodajemy paprykę.
Kiedy risotto jest już gotowe odstawiamy je na kilka minut. Na zakończenie mieszamy z kurczakiem oraz serkiem mascarpone. Doprawiamy, możemy posypać startym parmezanem.. Gotowe!

Komentarze

  1. Wspaniałe danie. Czerwonego risotto jeszcze u mnie nie było. Zrobię następnym razem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja risotto to w każdej formie...a z mascarpone nigdy nie próbowałam! Wyglada pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się podoba ten przepis. Na pewno pycha!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kapitalne! Predzej czy pozniej na pewno wyladuje na moim stole :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo apetycznie się zapowiada :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Składniki bardzo mi pasują! Mmmmmmniam!

    Jeśli mogę: Zapraszam do wzięcia udziału w badaniach magisterskich. Jeśli nie spełniacie warunków (18-30 rok życia, mieszkający z rodzicami), to może ktoś znajomy pasuje do badania? Dziękuję za wszelką pomoc! Będę wdzięczna za udostępnianie na swojej tablicy:). http://www.facebook.com/events/358503757495487/

    OdpowiedzUsuń
  7. hmmmm wygląda pychotliwie!!!! proszę o porcyjkę :D albo dwie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Może być rozgrzewające, a tego chyba nam teraz potrzeba. A przynajmniej mi, bo ciągle jestem zmarzniętą

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmm, znowu risotto :) Zdecydowanie składniki mi odpowiadają :) Chyba znów czas na risotto u mnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda pysznie, zjadłabym właśnie coś takiego. Chyba tęsknie za smakiem ryżu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. zamienię mascarpone (nie lubię) na kremowy serek i z chęcią wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ty risottowa panienko ;) u Ciewbie zawsze jakąś ryżową inspirację znajdę. To połączenie kusi ilością papryk i kremową teksturą sera. Zapisane. Jak wrócę do Posen to zrobię, bo tu niet sera :(

    OdpowiedzUsuń
  13. Krzyczę głośno tak, bo kocham pieczoną paprykę, lubię dodawać do sosów mascarpone i w ogóle lubię risotto, po prostu pycha!:)

    OdpowiedzUsuń
  14. kurcze, zaciekawiłaś mnie tym mascarpone. Musi być super kremowe, zapiszę sobie w moim przemądrzałym notesiku, aby nie zapomnieć o tym myku :)
    pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystko co ma mascarpone musi być cudowne:)) Wygląda przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawe to risotto. Zaintrygowało mnie na tyle, że muszę spróbować w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Pycha! Przepis wędruje do moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  18. prezentuje się wspaniale.. no i ta pieczona papryka i mascarpone mhmmhm ;]

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty