Pilaf z marchewką, kalafiorem i kurczakiem

Dziś szybki i niewymagający obiad dla skacowanych ;) Trochę jak risotto, trochę jak pilaf..

Składniki:
 - 400 g ryżu basmanti,
 - 1 litr bulionu drobiowego,
 - mrożonki: marchewka, groszek, kalafior (po 400 g),
 - 2 piersi z kurczaka,
 - 2 łyżki sosu sojowego,
 - 1 duża cebula,
 - 1 łyżka kurkumy,
 - curry, mielona kolendra, kumin, słodka papryka (sypałam "na oko"),
 - sól, pieprz



Do gotującego się bulionu wrzucamy przyprawy: curry, kolendrę, kurkumę. Dodajemy ryż oraz mrożonki. Gotujemy pod przykryciem przez ok. kwadrans.
Kurczaka kroimy w kostkę, zanurzamy w marynacie z sosu sojowego i przypraw (papryki, curry, kuminu). Cebulę kroimy w drobną kostkę. Podsmażamy na niewielkiej ilości tłuszczu razem z zamarynowanym kurczakiem.
Ryż odsączamy z wody. Łączymy z podsmażonym kurczakiem. Doprawiamy do smaku.
Gotowe!

Komentarze

  1. Pyszności! A ja właśnie posilam się zupką chińską ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealne dla mnie. Lekkie i pożywne. Tęsknie za ryżem, muszę nadrobić zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  3. lekko, smacznie i szybko - to lubię!

    OdpowiedzUsuń
  4. Smacznie wygląda, nigdy nie dodawałem kalafiora, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo apetycznie, a jeśli dodatkowo szybko się robi, to mnie nie trzeba dłużej przekonywać :) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty