Klopsiki z tuńczyka w sosie pomidorowym

Jeszcze nigdy nie zawiodłam się wykorzystując w kuchni receptury Jamiego Olivera. Były już ryby, były risotta.. Przeglądając "Włoską wyprawę" trafiłam na przepis na klopsiki z tuńczyka w sosie pomidorowym. Co prawda nie miałam świeżego (a uświadcz człeku takiego w Poznaniu), ale puszkowy sprawdził się znakomicie. Wszyscy pożeracze byli usatysfakcjonowani..

Składniki:
 - 1 mała cebula, obrana i drobno posiekana,
 - 4 ząbki czosnku, obrane i drobno pokrojone,
 - 2 łyżeczki suszonego oregano,
 - 2 puszki pomidorów,
 - 1 łyżeczka czerwonego octu winnego,
 - 1 łyżeczka cukru,
 - pęczek natki pietruszki,
 - 2 puszki tuńczyka w kawałkach w sosie własnym,
 - 1 płaska łyżeczka mielonego cynamonu,
 - 100 g bułki tartej,
 - 55 g świeżo startego parmezanu,
 - 2 jajka,
 - skórka i sok z 1 cytryny,
 - sól, pieprz



Najpierw przygotowujemy sos. Cebulę oraz czosnek podsmażamy na niewielkiej ilości tłuszczu. Dodajemy 1 łyżeczkę oregano, pomidory, sól i pieprz, zagotowujemy. Zmniejszamy ogień i gotujemy przez około kwadrans. Doprawiamy octem, ja dodałam też łyżeczkę cukru. Wsypujemy część drobno posiekanej natki pietruszki.
Tuńczyka odsączamy z zalewy, podsmażamy przez 5 minut doprawiając cynamonem, solą oraz pieprzem. Rybę zdejmujemy z ognia i odstawiamy do wystygnięcia na ok. 5 minut. Po tym czasie łączymy ją z jajami, bułką tartą, pozostałym oregano, pietruszką, parmezanem, sokiem oraz skórką cytrynową. Z powstałej masy formujemy klopsiki wielkości piłeczki golfowej. Smażymy je z obu stron na złoto. Podajemy z wcześniej przygotowanym sosem.

Komentarze

  1. Bardzo apetyczne! ;) Ja jeszcze nie robiłam takich klopsików... Jak ładnie sfotografowane. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. mhm wyglądają naprawdę pysznie. Tuńczyk jest jedną z niewielu ryb które lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa propozycja i fajnie podane

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo interesujący przepis, zapamiętam go sobie, ale powiedz z czym takie klopsiki najlepiej podawać, z ryzem?

    OdpowiedzUsuń
  5. Daria, Anna, Jamie proponuje makaron (w końcu to "Włoska wyprawa"), ja użyłam ziemniaków, ale sądzę że i ryż sprawdzi się doskonale.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaplanowalam je na przyszly tydzien, teraz tym bardzej nie moge sie ich doczekac, bo u ciebie prezentuja sie wysmienicie. A Jamie faktycznie jest niezawodny i mozna go wykorzystywac bez obaw ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale fajny przepis. Koniecznie do wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo mi się ten przepis podoba...uwielbiam tuńczyka:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyznam, że pomysł bardzo ciekawy. Chętnie spróbuję;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Klopsiki rybne lubię a jakże :)

    OdpowiedzUsuń
  11. brzmi smacznie:) wyglada tez....

    OdpowiedzUsuń
  12. taaa. ostatnio w Auchan świeżego tuńczyka znalazłam, ale cena mnie odstraszyła ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. tunczyka to warto swiezego kupowac w Makro, dobry jest tez mrozony z Wietnamu - duzo tanszy i tez pyszny:)

    OdpowiedzUsuń
  14. ciekawy pomysł na obiad, mam tuńczyka to może wypróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Hmmm....tuńczyk powiadasz... Wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale świetne! tuńczykowe kulki. W sam raz na piątkowy obiad. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawy przepis i apetyczne zdjecie. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo cieszę się, że zajrzałam na Twojego bloga z rewizytą - inaczej nie miałabym okazji nigdy w życiu skosztować klopsików z tuńczyka. Uwielbiam tę rybę pod każdą postacią, ale takiej jeszcze nie próbowałam (przepis już mam wydrukowany, więc to tylko kwestia czasu:).
    Dziękuję za dodanie mojego bloga do obserwowanych i sama będę chętnie wpadać. Zgromadziłaś naprawdę świetne przepisy:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty