Karnawałowe przekąski z ciasta francuskiego i chorizo

Dziś pikantna przekąska, która sprawdzi się na karnawałowej imprezie. Wiele przedsylwestrowych googlowych odsyłań do bloga pochodziło z zapytań o pomysły na ciasto francuskie. Oto więc gorące ciacha a'la latino..

Składniki:
 - opakowanie ciasta francuskiego,
 - 200 g chorizo,
 - kilka suszonych pomidorów,
 - puszka czerwonej fasoli,
 - 1 cebula,
 - 2 ząbki czosnku,
 - 2 łyżki koncentratu pomidorowego,
 - szczypta mielonego chilli,
 - łyżeczka słodkiej papryki,
 - sól, pieprz




Drobno posiekaną cebulę podsmażamy ze zmiażdżonym czosnkiem na niewielkiej ilości tłuszczu. Dodajemy do niej drobno pokrojone chorizo i suszone pomidory. Smażymy przez ok. 5 minut. Łączymy z czerwoną fasolą i koncentratem pomidorowym. Doprawiamy chilli, słodką papryką, solą oraz pieprzem.
Przygotowanym farszem nadziewamy dowolnie uformowane przekąski z ciasta francuskiego.
Przed włożeniem do piekarnika ciastka smarujemy żółtkiem.
Pieczemy w temperaturze 200 stopni przez 20-30 minut.

Komentarze

  1. Swietnie wygladaja! Podoba mi sie to meksykanskie nadzienie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. propably more hot than any latino lover ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. musiały być przepyszne. Ostatnio zakochałam się w ciescie francuskim

    OdpowiedzUsuń
  4. propozycja podania i sam przepis zwalił mnie z nóg..Wieki nie jadłam chorizo , a takie danie iście karnawałowe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. rewelacyjna propozycja! ciasto francuskie i u mnie królowało na stole - można z niego wyczarować wszystko praktycznie... :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł! Uwielbiam chorizo, a w połączeniu z ciastem francuskim musi smakować fantastycznie :D Można by też spróbować z ciastem filo... Koniecznie muszę zrobić takie przekąski!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dawno nie robiłam nic z chorizo, chętnie wypróbuję w połaczeniu z ciastem francuskim :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty