Pikantna zapiekanka z nachosami

Skoro byłam na meksykańskich warsztatach, warto byłoby zaprezentować coś w ostrym klimacie. Postanowiłam, że nie będzie to żadne z dań przyrządzanych w ich takcie. Połączyłam wszystkie meksykańskie pomysły, poszperałam w internecie i w efekcie powstała pikantna mięsna zapiekanka. Byłam bardzo ciekawa, jak sprawdzą się zapiekane nachos.. Efekt? Warto spróbować!

Składniki:
 - pól kg dowolnego mięsa mielonego,
 - 1 cebula,
 - 2 ząbki czosnku,
 - po pół puszki - konserwowej fasolki i kukurydzy,
 - 1 duża papryka,
 - mielone: kumin, chilli, kolendra - wg uznania,
 - 1 puszka pomidorów,
 - 200 g startego żółtego sera,
 - 200 g nachosów,
 - sól, pieprz



Drobno posiekaną cebulę podsmażamy ze zmiażdżonym czosnkiem. Dodajemy mięso. Smażymy przez 10 minut. Łączymy z pokrojoną w kostkę papryką, odsączonymi fasolką i kukurydzą oraz pomidorami razem z zalewą. Dokładnie mieszamy. Doprawiamy kolendrą, kuminem, chilli, solą oraz pieprzem. Gotujemy przez kilka minut - tak by warzywa zmiękły.
Formę do zapiekania smarujemy cienką warstwą oliwy z oliwek. Na dnie układamy ok. 1/2 paczki nachosów (część odkładamy do dekoracji). Na nachosy wykładamy połowę z przygotowanego sosu z mięsa i warzyw. Posypujemy połową startego sera. Na serze układamy kolejne warstwy - nachosów, sosu i sera.
Przygotowaną zapiekankę wkładamy do średnio nagrzanego piekarnika na ok. 20 minut.
Dekorujemy pozostałymi nachosami, paskami papryki oraz listkami pietruszki.
Gotowe!

Komentarze

  1. Fantastycznie wygląda! Świetny pomysł z tymi nachosami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka zapiekanka to idealny pomysł na kinder - bal. Dzięki za inspirację!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię nachos, choć w takiej formie jeszcze nie jadłam. Myślę, że ta zapiekanka zasmakowały mi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Już dawno za mną chodzi taka zapiekanke:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty