Łosoś w migdałach z sosem porowo - cytrynowym

Taaakie były kulinarne plany na święta, a grypopodobny wirus wszystko zepsuł. Wigilię sfinalizowałam gorączką, a pierwszy dzień świąt spędziłam po kołdrą.. Nie popuściłam tylko łososiowi i tak, jak zamierzałam, tak go z migdałami wczoraj zapiekłam i sosem z pora podałam. Podobno smakowało, z chęcią więc powtórzę ten patent w mniej świątecznych okolicznościach..

Składniki:
 - 1 filet z łososia (ok. 1 kg),
 - garść płatków migdałowych,
 - pęczek pietruszki (do sosu + do posypania ryby),
 - sok z jednej cytryny (do sosu + odrobina do skropienia łososia),
 - 2 średnie pory (białe części),
 - 2 łyżki masła,
 - 200 ml śmietany kremówki,
 - sól, pieprz



Oczyszczony filet z łososia skrapiamy sokiem z cytryny. Oprószamy solą i pieprzem, posypujemy płatkami migdałowymi. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez ok. pół godziny. W tym czasie przygotowujemy sos. Drobno pokrojonego pora podsmażamy na rozgrzanym maśle. Zalewamy sokiem z cytryny i śmietaną. Gotujemy przez około kwadrans, by por zmiękł. Miksujemy blenderem na gładką masę. Doprawiamy solą i pieprzem. Łączymy z drobno posiekaną natką pietruszki (częścią przed podaniem posypujemy łososia).

Komentarze

  1. no, no... jak wspaniale, wykwintnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo kuszace danie! Mam nadzieje, ze juz lepiej sie czujesz i ze do sylwestra bedziesz wykurowana :)

    OdpowiedzUsuń
  3. musi być pyszny! aż ślinka cieknie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam. znam ten ból choróbska w święta, dorwał mnie w zeszłym roku... ryba cudna Obee, chyba następne spotkanie nie przy kawie, tylko w twojej kuchni. Na bezczela się wproszę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam łososia, a w takiej wersji musi smakować fantastycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super przepisy na rybki zapodajesz, oj będę korzystała :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo wykwintnie było w te święta a co z Sylwestrem??? Czy będzie coś do winka???
    Podpiszę się dziś jako ta zdradzona zazdrośnica;)

    OdpowiedzUsuń
  8. łosoś to moja ulubiona rybka, a na widok tego łososia, aż mi ślinka poleciała ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty