Kurczak faszerowany ostro - słodkim kuskusem

Do wczorajszej sałatki z pieczonych warzyw zaserwowałam kurczaka z kuskusem na marokański, ostro - słodki sposób. Z tzw. pewną nieśmiałością, bo nie wszyscy domownicy lubią połączenie słodkości i mięsa. Tym razem się udało. Nikt nie kręcił nosem, wszyscy zachwalali, a moje kulinarne ego poczuło się podbudowane.

Składniki:
 - 4 piersi z kurczaka,
 - 1 cebula,
 - 2 ząbki czosnku,
 - kawałek świeżego imbiru (ok 3 cm),
 - 1 łyżeczka cynamonu + odrobina do posypania mięsa,
 - 1 łyżeczka garam masali,
 - 100 g kuskusu (w oryginale bulghar),
 - 25 g rodzynek,
 - kolendra (nie miałam świeżej, użyłam mielonej),
 - 50 g uprażonych migdałów (zamiast płatków użyłam słupków),
 - sól, pieprz



Na rozgrzany olej wrzucamy drobno posiekaną cebulę, starty imbir i przeciśnięty czosnek. Lekko doprawiamy i smażymy przez ok. 8 minut. Dodajemy cynamon oraz garam masalę i smażymy dalej przez 2 minuty. Kuskus i rodzynki zalewamy wrzątkiem. Odstawiamy na 5 minut, by kasza wchłonęła płyn, po czym łączymy z podsmażoną cebulą. Dodajemy migdały i kolendrę. W razie potrzeby doprawiamy do smaku.
W piersiach kurczaka robimy kieszonki. Obsypujemy je z obu stron solą, pieprzem oraz cynamonem. Napełniamy farszem z kuskusu.
Zapiekamy przez 30-40 minut w temperaturze 200 stopni. Podajemy z sałatką z pieczonych warzyw.
Smacznego!

Komentarze

  1. Po samej liście przypraw użytych sądzę, że ten kurczak jest przepyszny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wyglada i pewnie rownie dobrze smakuje. Lubie takie "nadziane" kurze cycki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. :D pozdrawiam kulinarne ego ;) p.s. w tym tygodniu mam 'great escape' z Gordonem. Robimy kurczaka z papają :D

    OdpowiedzUsuń
  4. tak nadziany kurczaczek musi fajnie smakowac:)

    OdpowiedzUsuń
  5. To ja muszę też pochwalić twoje ego. Spisało się :))
    pzdr! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiem czy Pani słyszała ciekawym konkursie dla blogerów na www.dniherbaty.pl (zakładka Herbata z dodatkami)? Myślę, że mogłaby Pani z powodzeniem próbować swoich sił:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty