Kalafiorowe placki z sosem paprykowo - pomidorowym

Nie wiem czy kiedykolwiek przekonam się do tradycyjnych placków ziemniaczanych. Wszyscy wokół zachwycają się smakiem poznańskich plendzy, ja jakoś tego nie czuję.. Wolę placuszki na bazie innych warzyw. Przepadam za cukiniowymi, a dziś nakarmiłam rodzinę plackami kalafiorowymi..

Składniki:
 - 1 szklanka mąki,
 - 4 jaja,
 - 1 duży kalafior,
 - opakowanie sera feta,
 - kula startej mozzarelli,
 - skórka starta z jednej cytryny,
 - pęczek zielonej pietruszki,
 - 1 czerwona cebula,
 - 2 papryki,
 - 2 puszki pomidorów,
 - kawałek imbiru (ok. 2 cm),
 - 2 ząbki czosnku,
 - 1 łyżka czerwonego octu winnego,
 - 2 łyżki brązowego cukru,
 - szczypta chilli,
 - sól, pieprz



Kalafiora dzielimy na małe różyczki, obgotowujemy w osolonej wodzie przez 7-10 minut.
Mąkę wsypujemy do dużej miski, dodajemy do niej 4 jaja. Dokładnie mieszamy, doprawiamy solą i pieprzem. Dodajemy drobno pokruszoną fetę, startą mozzarellę, natkę pietruszki, skórkę cytrynową oraz rozdrobnionego kalafiora. Mieszamy na gładką masę, w razie potrzeby doprawiamy do smaku.
Smażymy jak tradycyjne placki - na rozgrzanym oleju, po kilka minut z obu stron.
W międzyczasie przygotowujemy sos. Drobno posiekaną cebulę, pokrojoną w kostkę paprykę, wyciśnięty czosnek i starty imbir podsmażamy przez ok. 10 minut. Zalewamy pomidorami z puszki, doprawiamy chilli, solą oraz pieprzem. Gotujemy przez ok. 30 minut.
Gorącym sosem polewamy placki.
Gotowe!

Komentarze

  1. Ja lubię wszelkie kalafiorowe rzeczy więc te placuszki wpisuję na swoją listę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy pomysł. Trzeba korzystać z mocy kalafiora !:) i intrygujący sos.Pozdrawiam !:)

    OdpowiedzUsuń
  3. a to ciekawe , nie jadłam jeszcze takich

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawy pomysł na kalafiora :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja lubię i ziemniaczane i inne warzywne - wszystkie placki są pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy pomysł na kalafiora, wypróbuje go w najbliższym czasie

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłem to! Nadal walczą o prymat pierwszeństwa z plackami cukiniowymi w mojej pamięci, polecam niezdecydowanym :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty