Kurczak w sosie z selera naciowego i papryki

O walorach selera naciowego rozpisywałam się już jakiś czas temu. Szkoda, że tak trudno znaleźć z jego udziałem przepis, który nie będzie zupą czy sałatką.  Poszukiwania zakończyłam na niezawodnej stronie BBC Good Food. Wprowadziłam oczywiście kilka zmian - najważniejsze to pozbycie się boczku i kiełbasy, co by bardziej zdrowo i dietetycznie było.

Składniki:
 - główka selera naciowego,
 - 2 duże papryki,
 - 2 puszki krojonych pomidorów,
 - 4 piersi z kurczaka,
 - 2 łyżki koncentratu pomidorowego,
 - 1 cebula,
 - 3 ząbki czosnku,
 - 2 łyżki suszonego tymianku,
 - 2 liście laurowe,
 - sól, pieprz



Cebulę, paprykę oraz selera drobno siekamy. Wrzucamy na patelnię i smażymy przez ok. 10 minut, by warzywa zmiękły. Dodajemy pomidory z puszki, koncentrat pomidorowy oraz zmiażdżony czosnek. Doprawiamy liśćmi laurowymi, tymiankiem, solą oraz pieprzem. Zagotowujemy. Aby warzywa miały konsystencję sosu przecieramy je blenderem.
Osobno podsmażamy pokrojone w kostkę, doprawione piersi z kurczaka. Dodajemy je do sosu warzywnego. Podajemy z ugotowanym na sypko ryżem.
Gotowe!

Komentarze

  1. Robilam niedawno taką potrawke z kurczaka z selerem naciowym i podawalam z makaronem. Musze sprobowac twojej wersji z ryzem bo sam sos bardzo mi odpowiada...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglada naprawde pysznie! A co do selera naciowego, masz racje: wiekszosc przepisow z jego udzialem to zupy. Szkoda, ze to takie niedoceniane warzywo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie a warzywka i kurczaka uwielbiam!!!Będę dziś działać w kuchni!Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Obee jesteś waspaniała ! Zostało mi pół selera po gotowaniu zupy i za choinke nie wiedziałam co z nim dalej zrobic - dzięki !!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że słusznie zrobiłaś, że pozbyłaś się kiełbasy i boczku, były zupełnie niepotrzebne. Danie przypomina mi potrawkę z kurczaka wg Olivera, którą kiedyś robiłem. Seler naciowy był jej ważnym składnikiem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mialem wszystko co postrzebowalem tak ze musialem troszke zmienic. Dzieki za grunt! :) Swietnie mi wyszlo! Wlasnie jem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniały sposób na zagospodarowanie selera naciowego i świetny sos,ale co z kurczakiem.Nie ma przepisu ,co z nim zrobić ,czyli zrób co chcesz .Dla mnie przepis nie jest pełny :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimie, przed takim komentarzem należałoby doczytać przepis do końca, polecam trzecią linijkę od końca ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty