Krem pietruszkowy

Kiedy myślałam, że wyczerpałam już zasób warzyw, które można przetworzyć na zupę - krem, natknęłam się na przepis na krem pietruszkowy. Spojrzałam na niego nieco sceptycznie. Dotychczas pietruszka, w moich potrawach istniała tylko w połączeniu z innymi składnikami "włoszczyzny", nigdy jako główny składnik. Co się okazało? Korzeń pietruszki jest słodkawy, krem z niego okazał się delikatny i bardzo smaczny. Niestety, na zdjęciu nie pokażę zupy, jak przepis przykazał. Domownicy, nim sięgnęłam po aparat wymieszali części korzeniową i natkową w jedną..

Składniki:
 - 1 cebula,
 - 700 g pietruszki,
 - 400 ml mleka,
 - 400 ml bulionu drobiowego lub warzywnego,
 - 3 liście laurowe,
 - duży pęczek natki pietruszki,
 - 150 ml double cream (użyłam śmietanki 22%),
 - 150 ml ubitej kremówki,
 - sól, pieprz


Cebulę drobno siekamy, podsmażamy na rozgrzanym tłuszczu przez kilka minut. Dodajemy pokrojoną w kawałki obraną pietruszkę, mleko oraz bulion i liście laurowe. Zagotowujemy po czym zmniejszamy ogień i gotujemy zupę pod przykryciem do czasu, aż pietruszka zmięknie. Miksujemy blenderem, doprawiamy solą i pieprzem.
Natkę pietruszki blanszujemy przez 30 sekund w osolonym wrzątku, po czym wkładamy do zimnej wody. Czynność powtarzamy 2 razy. Dzięki temu natka uwolni aromat i zachowa kolor. Śmietankę 22% zagotowujemy. Miksujemy razem z odsączoną z wody natką. Chłodzimy. Przed podaniem mieszamy z ubitą kremówką i doprawiamy do smaku. Tak przygotowaną masą dekorujemy zupę.

Komentarze

  1. Oj ciekawa byłam tego kremu pietruszkowego! Widzę że kremówka została dodana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten krem musi byc przepyszny. Ja pokochalam pietruszke jakis czas temu (jest pyszna pieczona) i zaluje, ze wczesniej traktowalam ja tak po macoszemu wrzucajac z wloszczyzna do zupy :))

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. JA też czasem si zastanawiam, co jeszcze mogę zamieć w zupę krem. Z korzenia pietruszki robiłam puree na którym serwowałam rybę. Pyszne słodkawe. Że też o zupie nie pomyślałam. Dzięki za podpowiedź, robię w tym tygodniu!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. w jednym miejscu jadłam zupę pietruszkową krem - z krewetkami koktailowymi i wkrojonymi świerzymi jabłkami (nie tarkowane) + natka pietruszki lub kolendra - pyszne :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty