Placuszki z cukinii

Cukinia atakuje mnie z wszystkich stron. W piątek raczyłam się przepysznymi placuszkami cukiniowymi zrobionymi przez Mistrza Buniacza. Były tak pyszne, że postanowiłam odtworzyć je w sobotę. Kosztowały trochę nerwów, bo bez mąki rozpadały się podczas smażenia. Trzeba dodać kilka łyżek do ciasta, nie wpłynie to na ich smak, a na konsystencję owszem :D

Składniki:
 - 4 średnie cukinie,
 - 1 duża marchew,
 - 1 duża cebula,
 - 200 g sera feta,
 - 2 jaja,
 - 3 łyżki bułki tartej,
 - suszone zioła - tymianek, bazylia,
 - 4 łyżki mąki,
 - sól



Cukinię, marchew oraz cebulę ścieramy na grubych oczkach tarki. Cukinię posypujemy solą i odstawiamy na kwadrans. Kiedy wypuści wodę dokładnie ją wyciskamy. Warzywa łączymy, dodajemy do nich pokrojoną w kostkę fetę, bułkę tartą oraz zioła, wbijamy jaja, wsypujemy mąkę. Mieszamy.
Smażymy na rozgrzanym tłuszczu na złoty kolor.
Gotowe!

Komentarze

  1. robiłam ostatnio bardzo podobne, tyle że starłam cukinię na małych oczkach. Główne problemy, które powstały to:
    - miałam za dużo soku, którego przy starciu cukinii zbyt drobno nie dało się zbytnio odsączyć
    - ser feta był na tyle słony, że po dodaniu jeszcze soli, placuszki zrobiły się straszliwie słone. zastanawiam się czy sól jest potrzebna w tym przepisie (czy ona może powoduje odsączanie się cukinii?)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z solą to jest tak, że "wyciąga" wodę. Także po takim "puszczeniu soków" trzeba cukinię porządnie opłukać.
    Kat, możesz próbować bez tego "procederu", ale obawiam się, że wówczas cała "wodnita prawda" wypłynie z cukinii sama, na patelni.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty